FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.06.19, 08:41

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  ILS vai visuaali
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: ILS vai visuaali  (Read 658 times)
puovo
Former member
ILS vai visuaali
« on: 27.06.04, 21:50 »

Onko paljon eroa laskeutuuko ILS:llä vai visuaalisesti
Aleksi Palojärvi
Offline Offline

Posts: 1877
Date Registered: 15.03.04

Re:ILS vai visuaali
« Reply #1 on: 27.06.04, 21:58 »

On ja paljonki. Jos tulet sumussa, niin et voi laskeutua visuaalisesti. Mittarit kertovat ILS-laskussa, että mihin suuntaan pitää mennä, jos ei näe visuaalisesti.
« Last Edit: 27.06.04, 21:58 by Aleksi Palojärvi »
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re:ILS vai visuaali
« Reply #2 on: 28.06.04, 02:49 »

Myös autopilotin saa kiinnittymään ILSiin, jolloin ainoastaan loppuveto pitää lentää käsin.

Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re:ILS vai visuaali
« Reply #3 on: 28.06.04, 04:15 »

jolloin ainoastaan loppuveto pitää lentää käsin.
Eikä tarvi...ellei sitten lennä jollain FS:n defaulttikoneella jonka autopilotin toiminta on vähän mitä on Tongue
« Last Edit: 28.06.04, 04:15 by Olli Vainio »

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
nuppi
Former member
Re:ILS vai visuaali
« Reply #4 on: 28.06.04, 04:58 »

Eikä tarvi...ellei sitten lennä jollain FS:n defaulttikoneella jonka autopilotin toiminta on vähän mitä on Tongue

No, eikohan ole tavallisempaa myos IRL etta pitaa tehda. Aika harvoin tehdaan loppujen lopuksi autolandi.
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re:ILS vai visuaali
« Reply #5 on: 28.06.04, 06:28 »

Eikä tarvi...ellei sitten lennä jollain FS:n defaulttikoneella jonka autopilotin toiminta on vähän mitä on Tongue

Monellakos Suomen kentällä on kakkos- tai kolmoskategorian ILSsi?
« Last Edit: 28.06.04, 06:30 by Esa Lehtismäki »

Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re:ILS vai visuaali
« Reply #6 on: 28.06.04, 07:11 »

Monellakos Suomen kentällä on kakkos- tai kolmoskategorian ILSsi?
Kakkosia on useampia, kolmosia ei vielä yhtään, mutta entä sitten? Kyllä sen autolandin voi ihan yhtähyvin ajaa CATI ilssiinkin jos tahtoo...tosin se vain ei ole suositeltavaa...

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re:ILS vai visuaali
« Reply #7 on: 28.06.04, 07:19 »

No, eikohan ole tavallisempaa myos IRL etta pitaa tehda. Aika harvoin tehdaan loppujen lopuksi autolandi.
Yleensähän jos on oikeasti huono keli niin tehdään autoland ihan kokonaan...vaikkakin CATII:ssä on se että lennetään 50ft:hen autopilotilla ja sitten voi joko lentää lopun käsin tai antaa autopilotin lentää. Yleensä tuosta korkeudesta annetaan autopilotin hoitaa homma loppuun asti...
Ja CATIII on aina autoland.

Sitten jos on vaan hieman heikentynyt keli niin yleensä ajellaan käsin jo aika kaukaa...tai sitten jotkut tekee niin että ottaa AP:n pois kun kenttä näkyy...

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1