FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.10.19, 01:25

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Overcast... miksi ei täydellinen
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] 2 Reply Print
Author Topic: Overcast... miksi ei täydellinen  (Read 3620 times)
0999
Former member
Overcast... miksi ei täydellinen
« on: 03.07.04, 18:43 »

Nyt kyllä ihmetyttää.... Aloin lentelemään Riiasta Varsovaan ja säädin pilvet niin että olisi täysin overcast eli tasainen pilvipeitto...no sitten kun nousen tarpeeksi ylös niin eihän siellä ole mitään täydellistä overcastiä. Ärsyttävää kun haluaisin ettei näkyisi maata lainkaan vaan tasainen pilvipeitto vain ja sitä en nyt saa.
Asetuksia olen lärännyt lävitte ja miettinyt ja säätänyt /testannut mutta ei auta. Nyt jäi vaihtoehdoksi kysellä täältä foorumilta neuvoja/vinkkejä. Muistaaksein aikaisemmin on kyllä ollut täysin overcast mutta liekö syy sitten pilvipäivityksellä(low FPS) jonka aikanaan tein? Epäilen sitä.
(FS2004:lla lentelen.)
ToniH22
Former member
Re:Overcast... miksi ei täydellinen
« Reply #1 on: 03.07.04, 18:51 »

Se voi vaikuttaa tuo pilvipäivityskin, kun se on kuulemma vaikuttanut muuhunkin kun tuohon overcastiin.
0999
Former member
« Reply #2 on: 03.07.04, 18:57 »

Se voi vaikuttaa tuo pilvipäivityskin, kun se on kuulemma vaikuttanut muuhunkin kun tuohon overcastiin.

Harmillista sinänsä kun pilvipäivitys alensi frameratea ja nyt jos kokeilen laittaa orkkis pilvet takaisin niin framet nousevat Undecided ja silloin ehkäpä saan "täydellisen" overcastin mutta framet.... Roll Eyes
« Last Edit: 03.07.04, 18:58 by Kenny Leong »
ToniH22
Former member
« Reply #3 on: 03.07.04, 18:59 »

Jos on mahdollista pienentää joitain asetuksia, mitä ei välttämättä tarvitse pitää täysillä esim: autogen säädöt.
Jyrki Ikonen

Date Registered: 03.05.04

« Reply #4 on: 03.07.04, 19:31 »

Ei mullakaan ole tasainen pilvikatto Angry (fs2004)

Nothing beats cubic inches except boosted cubic inches.
kimkrister
Former member
« Reply #5 on: 04.07.04, 04:43 »

Mulla on. Pilvien 3D piirto 100%. Ja olikos siellä toinenkin toiminto asetettu extremely dense... (töissä just, simu kotona).
niko
Former member
« Reply #6 on: 04.07.04, 09:34 »

Joo itelläkin oli joskus ongelmia overcastin kanssa. Tuntu lähtevän sillä, kun laitoin pilviasetuksia kaakkoon. Avisimista löytyy myös overcast.zip niminen fixi, jolla saa overcastin näyttämään itseltään.
Olli Keijonen

Date Registered: 08.03.02

« Reply #7 on: 04.07.04, 20:11 »

Mulla on. Pilvien 3D piirto 100%. Ja olikos siellä toinenkin toiminto asetettu extremely dense... (töissä just, simu kotona).
Pistäpä kuva siitä... Minä en ole saanut ainakaan näkymään täyttä ovc:ta niinkuin esim. fs2002:ssa ja irl on välillä. Ja tuosta "fixistä", muistaakseni se aiheuttaa jotain muita kamalia bugeja ja ongelmia joten en asentaisi sitä ellei joku todista että se toimii moitteetta eikä vaikuta muihin säätiloihin.
niko
Former member
« Reply #8 on: 04.07.04, 21:35 »

Pistäpä kuva siitä...
Kenties näin? Ilman mitään fixejä...

[ Attachment removed / expired ]
Olli Keijonen

« Reply #9 on: 04.07.04, 22:08 »

Näytäpäs kuva suoraan ylhäältä päin.. Entäs stratus overcast? Siinä ei taidakkaan enää olla ihan noin tiivistä pilvikerrosta.
« Last Edit: 04.07.04, 22:08 by Olli Keijonen »
qwertyuiop
Former member
« Reply #10 on: 04.07.04, 22:13 »

Kenties näin? Ilman mitään fixejä...
Eihän tuo kerro vielä mitään, joku pilvikerros vain aika tiukassa muodostelmassa. Kysehän on siitä näkeekö overcastin läpi maahan, eli kuva pitäisi olla otettuna kohtisuoraan alaspäin, lisäksi Olli luultavasti halusi kuvan noista weather-grafiikka -asetuksista eikä itse lentotilanteesta.

Eli siis sama ongelma täälläkin, eilen tuli vastaan jossain niistä Aleuteille sijoittuvissa DC3-lennoista: Näkyvyyttä ei ole nimeksikään, pitäisi lentää koko ajan pilven sisällä. Mutta kunhan nousi 10000 jalkaan, niin tuo muutaman sadan jalan näkyvyys hälveni ja tilalle muutamia culumus-pilviä ja 100+ mailin näkyvyys: Jo alkoi navigointi sujumaan.
Jos teki sen virheen että laski alle 10000, niin taas oltiin sokeina. Smiley

Kaikki weather-asetukset kaakossa, kuten myös suurin osa muistakin grafiikka-säädöistä. Liekö tämä ongelma sitten näytönohjaimesta riippuva.
niko
Former member
« Reply #11 on: 04.07.04, 22:26 »

Näytäpäs kuva suoraan ylhäältä päin.. Entäs stratus overcast? Siinä ei taidakkaan enää olla ihan noin tiivistä pilvikerrosta.
No ei se tuostaa muutu vaikka kuvakulma ois ylhäältä päin.

Stratusten kanssa näyttää olevan himpun verran rakoja, mutta välttää meikeläiselle:
Olli Keijonen

« Reply #12 on: 05.07.04, 06:33 »

Mites ne sinulla on noin peittäviä? Minulla näyttää tältä:

Stratus OVC

Cumulus OVC

Kaikki display -asetukset täysillä, paitsi mip-map 4:ssä ja scenery shadows pois päältä. Näkyvyys noissa kuvissa 50 mailia.
kimkrister
Former member
« Reply #13 on: 05.07.04, 06:53 »

Mulla esiintyi jopa ohutta peitettä hieman paksumpi pilvipeite ja hieman harmaana. Maata ei näkynyt. Pitää ottaa kuvia, kun niitä ilmaantuu Real Weatherillä... Tai voishan tota kokeilla luomalla ne. Palaan myöhemmin asiaan.
qwertyuiop
Former member
« Reply #14 on: 05.07.04, 08:31 »

Mulla esiintyi jopa ohutta peitettä hieman paksumpi pilvipeite ja hieman harmaana. Maata ei näkynyt. Pitää ottaa kuvia, kun niitä ilmaantuu Real Weatherillä... Tai voishan tota kokeilla luomalla ne. Palaan myöhemmin asiaan.
Joo, eihän tuossa tarvitse muuta kuin valita static weather ja ottaa 'fogged out' tai vaikka 'Gray and rainy', molemmissa pitäisi olla overcast.
kimkrister
Former member
« Reply #15 on: 05.07.04, 15:54 »

Harmi etten kuvannut RealWeatherin säätä Itämeren yllä, missä tasainen pilvipeite. Oli magee. Mutta tässä ´perus´ overcast koneellani. Kaupunki alla, mitään ei näy.

Ukkosrintama edessä.

Ei näy maata...
« Last Edit: 06.07.04, 04:21 by Kim Vainionpää »
kimkrister
Former member
« Reply #16 on: 05.07.04, 16:19 »

Stratus OVC

kimkrister
Former member
« Reply #17 on: 05.07.04, 16:26 »

Oisko näytönohjaimella myös vaikutusta asiaan? Mulla Radeon 9800 Pro 128 Mt.
niko
Former member
« Reply #18 on: 05.07.04, 16:55 »

Oisko näytönohjaimella myös vaikutusta asiaan? Mulla Radeon 9800 Pro 128 Mt.
Mulla XT, mutta ei näytä siltikään ihan tuommoselta. Mitkäs pilvet tuossa on käytössä? Toi "Ei näy maata" kuva on kyllä aika magee...
« Last Edit: 05.07.04, 16:56 by Niko Väyrynen »
kimkrister
Former member
« Reply #19 on: 05.07.04, 17:02 »

"Ei näy maata" -kuvassa on FS2004:n Thunderstorm. Ilman säätöjä.
« Last Edit: 05.07.04, 17:07 by Kim Vainionpää »
Pages: [1] 2 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1