Hyvinkään kenttä vaarassa?

<< < (3/3)

odo:

Noin ajattelevat muutamat ilmailun harrastajat (tai ainakin eräs taitolentäjä, jonka nimeä en tässä halua mainita) täällä Helsingissäkin Malmista.
Itse olen kyllä täysin päinvastaista mieltä.

Olen kyllä sitä mieltä että ei oikein voi verrata Ahmosuon ja Malmin tilannetta. Ahmonsuo on jo nyt korvessa, oikeastaan minun kannalta se olisi vähemmän korvessa kun se "siirretään" vaikkapa sinne ylikiiminkiin. Ja turvallisuudenkin kannaltahan tuo on varsin järkevää sillä se on oikeasti tosi lähellä jos joku vetää ylös 12:lta tai ajaa hieman pidemmän finaalin 30:lle.

jmi:

Ylikiiminkiin ollaan nimittäin rakentamassa (en tiedä joko työt on aloitettu vai vieläkö se on paperivaiheessa) korvaavaa moottoriurheilu- ja harrasteilmailukeskusta. Se tulee toki enemmän korpeen kuin nuo aiemmat, mutta eikö ole melkoisen sama joutuuko autolla ajamaan 20 vai 25 minuuttia. Tuskin nykyisiin Iinattiin ja Ahmosuolle kovin moni polkupyörällä tai paikallisbussilla ajaa.

En nyt sanos korpeen. Sehän riippuu katsontakannasta. Ainakin ihtelle tuo kenttä tulee suhteellisen lähelle. Ajomatka puolittuu...

Lisäksihän tuonnehan on suunniteltu suhteellisen isoa kenttää, joten voipi olla että iso kasa pienkoneitakin siirtyy samaan paikkaan. Kunhan vain saavat samaan kasaan vielä kunnollisen lennokkikentän. Ahmosuolla oleva ns lennokkikenttä on iso vitsi. Huono sellainen.

- J

Petri:

Samaa vikaa tuntuu olevan myös täälläpäin maailmaa. McLellan-Palomar Airportin (KCRQ) läheisyyteen ollaan kaavoittamassa asuinaluetta ja sekä AOPA että KCRQ-lentokenttä vastustavat asiaa. FAA:n kantaa vielä odotellaan.

Tosin täälläpäin on semmoinen käytäntö, että ostettaessa taloa myyjän pitää ottaa ostajalta nimet papereihin kaikenlaisiin disclaimereihin: Jos ostettava talo on lentokentän lähellä, pitää myyjän tiedottaa tästä ostajalle. Allekirjoittaessaan ko. paperin ostaja on tietoinen vallitsevasta melutasosta, eikä näin ollen voi valittaa asiasta!

Kappas! Palomarin kentälle on tullut jokusen kerran lennettyä.  

Navigation

Up one level

Previous page