FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
15.11.19, 15:26

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Koneilla pakittaminen
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Koneilla pakittaminen  (Read 566 times)
FINLAS
Former member
Koneilla pakittaminen
« on: 25.07.04, 17:07 »

Onko pakittaminen todella niin hidasta Fs:ässä, kun olen todennut. Eli pitääkö sen lisäksi, että vetää kaasuvivusta koneen reverselle tehdä jotain muuta, jos haluaa pakittaa, esim. pois portilta. Eihän noi lentokoneet mitään autoja ole, mutta kun tuntuu ettei pakittamisessa tapahdu oikein mitään, kun se tapahtuu niin hitaasti.
tjusix
Former member
Re:Koneilla pakittaminen
« Reply #1 on: 25.07.04, 17:08 »

Painat shift+p ja sen perään joko 1 tai 2 riippuen siitä mihin suuntaan olet kääntymässä. Ja painat shift+p uudelleen kun haluat pysähtyä.
« Last Edit: 25.07.04, 17:09 by Juuso Silfsten »
JussiHie
Former member
Re:Koneilla pakittaminen
« Reply #2 on: 25.07.04, 17:09 »

Ei niitä koneita reversseillä pakiteta! Kokeile sifht+P.

edit:ärh. Myöhästyin 22 sekunttia.
« Last Edit: 25.07.04, 17:12 by Jussi Hiekkataipale »
FINLAS
Former member
Re:Koneilla pakittaminen
« Reply #3 on: 25.07.04, 17:12 »

Sitähän minäkin, että ei se reverse pakittamiseen voinut olla, kun oli niin hidasta.
Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re:Koneilla pakittaminen
« Reply #4 on: 25.07.04, 17:12 »

Ei niitä koneita reversseillä pakiteta! Kokeile sifht+P.
Ei ole niin yksinkertainen juttu, esim. ATR:llä powerback on ihan normaalia. Ysillä ja MD80-sarjan koneilla voi kans tehdä powerbackin mutta Euroopassa ei ainkaan enää kovin harrasteta sitä kun se on kuitenkin aika meluisaa puuhaa terminaalissa olijoille...
« Last Edit: 25.07.04, 17:13 by Olli Vainio »

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
JussiHie
Former member
Re:Koneilla pakittaminen
« Reply #5 on: 25.07.04, 17:15 »

No ei se kyllä niin yksinkertainen juttu olekkaan, mutta yleinsään kyllä käytetään työntöajoneuvoa isoissa koneissa.

(Olen lukenut kerran nyysseistä, että DC-10 oli tehnyt moottorityönnön, koska kentällä ei ollut työntöajoneuvoja. No arabit ei olleet jaksaneet hakea *****autoja, vaan tyhjensivät sen platalle ja kuulemma oli pakituksen jälkeen kaunis näky.)  Grin
Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re:Koneilla pakittaminen
« Reply #6 on: 25.07.04, 18:02 »

Joo, no noissa koneissa missä on siipimotit on powerback äärimmäisen huono idea kun menee FODia motteihin...

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Antti Salo
Offline Offline

Posts: 4402
Date Registered: 04.07.01

Re:Koneilla pakittaminen
« Reply #7 on: 25.07.04, 18:18 »

Joo, no noissa koneissa missä on siipimotit on powerback äärimmäisen huono idea kun menee FODia motteihin...
Ei se äärimmäisen huono idea ole, jos platta tarkastetaan/siivotaan ensin roinasta. Powerbackia on harrastettu mm. 737:lla, 757:lla ja varmasti monilla muilla siipimoottorisilla konetyypeillä, vaikka aika epäsuosittu proseduuri se nykyään on. Powerbackin tekeminen vaan on äänekästä, kuluttaa paljon bensaa, kuluttaa moottoreita ja on muutenkin pitkällä skaalalla epätaloudellista.

Mielipiteeni on saattanut muuttua, mutta ei se fakta, että olen oikeassa.
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1