Oikea matkalentokorkeus

(1/5) > >>

kaukoleh:

Kun olen ATR:llä kohta pari kuukautta Suomea ja lähiulkomaita ristiin rastiin räpistellyt ja lentosuunnitelmia tehnyt tuli mieleen kysyä niiltä, jotka tietävät: mitä matkalentokorkeuksia lennoilla oikeasti käytetään esimerkiksi ATR:llä Kajaaniin tai Tallinnaa lennettäessä? Entä MD-80:llä vaikka Ouluun tai Joensuuhun?

Siksi kysyn, että tietäisin tehdä lentosuunnitelmat mahdollisimman totuudenmukaisesti. Saattaa olla jo käsitety aihe mutten haulla vastausta löytänyt.

sami:
EFHK-EETN FL80
EETN-EFHK FL90

Kajaaniin.. En muista, mutta jotain pinnan 170-200 kieppeillä.

kaukoleh:
Kiitokset Sami, sinulta saa aina hyviä ja nopeita vastauksia. Tallinnanreissut olenkin sitten tehnyt jotakuinkin realistisesti. Sen sijaan Vaasaan, Kajaaniin ja Kuopioon olen lennellyt turhan matalalla FL 110 - 140 tienoilla. Otetaanpa huomioon vastaisuudessa.

ToniT:
MD:llä Ouluun varmaankin FL310 tai 330.. Takas sit 320 tai 340 tjsp. Joensuuhun varmaan jotain 230 tai 250... Veikkauksia vain.

kaukoleh:
Kiitokset, Toni, sinullekin. Hainkin juuri suuruusluokkaa, joten arviosi ovat hyvinkin riittävän tarkkoja. Olen tähän asti suunnitellut lentämiseni turhan matalalle.

Navigation

Up one level

Next page