FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.01.18, 03:40

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Scenery valoista.
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Scenery valoista.  (Read 750 times)
TonyRO
Former member
Scenery valoista.
« on: 14.08.04, 10:17 »

Pystyykö esim FSDS 2 tekemään papi-valoja? Voi tarviiko ne jotenkin ohjelmoida..?

Ja viellä että jos joku viittisi vinkata miten tavallinen valo tehdään FSDS 2:lla

kiitos!
Jussi Rantala
Offline Offline

Posts: 4688
Date Registered: 04.07.01

Re:Scenery valoista.
« Reply #1 on: 14.08.04, 13:26 »

Pystyykö esim FSDS 2 tekemään papi-valoja? Voi tarviiko ne jotenkin ohjelmoida..?

Objektin kyllä, mutta PAPI toiminnallisuutta ei.

Quote
Ja viellä että jos joku viittisi vinkata miten tavallinen valo tehdään FSDS 2:lla

Itse teen objektin ja nimeän sen esim. light.strobe:ksi.

Kannattaa tsekata esim:
http://www.freeflightdesign.com/tutorials.html
TonyRO
Former member
Re:Scenery valoista.
« Reply #2 on: 14.08.04, 13:35 »

okei kiitos, en  ole yhtään valoa eläessäni tehnyt joten hiukan sukset oli hukassa Roll Eyes

Tony
hurrikane2
Former member
Re:Scenery valoista.
« Reply #3 on: 14.08.04, 13:43 »

Eiköhän pitäisi myös toimia näin: light.beacon.x, missä x on numero. Vai onko tuo menetelmä nykyään historiaa?  Wink
Jussi Rantala
Offline Offline

Posts: 4688
Date Registered: 04.07.01

Re:Scenery valoista.
« Reply #4 on: 14.08.04, 14:20 »

Eiköhän pitäisi myös toimia näin: light.beacon.x, missä x on numero. Vai onko tuo menetelmä nykyään historiaa?  Wink

Beacon toimii ihan yhtälailla.
Tuomas Kuosmanen
Offline Offline

Posts: 10450
Date Registered: 18.06.02

WWW
Re:Scenery valoista.
« Reply #5 on: 14.08.04, 18:16 »

Papit saa tehtyä esim. AFCAD:illa.

Ja tiedän kyllä että scenen kannalta tietty halutaan mallintaa ne tötsätkin, mutta PAPIt on sen verran kirkkaat että ei niitä pömpeleitä oikein edes lentäessä huomaa, näkee vain kirkkaan valopisteen. Joten ei niitä hirveän hienosti kannata mallintaa, menee vähän hukkaan kun oleellisempiakin juttuja on, kuten esim. hyvä maatekstuuri ja kentän sulautuminen (ja olemus) maastossa.

//Tuomas

TonyRO
Former member
Re:Scenery valoista.
« Reply #6 on: 15.08.04, 07:18 »

Joo tuli säädeltyä hieman afcadilla mutta sillä se  ei varmaan onnistu kun on tehnyt custom pohjat /kiitotiet?!  Undecided

Tuli mieleen että mitä jos ne Papi-tötsät asettaa siihen valoihin miltein kiinni, niin eiköhän sekin näytä aika "aidolta"... En tiedä ..
« Last Edit: 15.08.04, 07:21 by Tony Rosendahl »
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1