ESMO är uppladdat!

(1/1)

bpahe:
Hejs!

ESMO är nu uppladdat till FS Nordics filbibliotek. Ett par ord bör dock sägas om sceneriet som det ser ut i sin första officiella form.
Trots en väldigt lång arbetstid så kan man tycka att det inte är färdigt. Scenerier blir aldrig färdiga. När vi började arbeta på ESMO så var FS2002 den version av simulatorn som gällde. Sen kom FS2004 och slängde grus i maskineriet. FS2004 innebar ett helt nytt filformat för skapande av objekt - XML-formatet, samt nya funktioner för hantering av ljuskällor, autogen med mera. ESMO är i dagsläget en mix mellan FS2002 & FS2004-objekt.
Det kommer med all säkerhet att komma uppgraderingar av sceneriet. Främst gäller detta omarbetning av landskapet närmast flygplatsen. Det hade varit roligt att göra om kusten längs med området, att skapa en modell av kärnkraftverket och så vidare. Men just nu finns det inte tid riktigt. Jag har fullt upp med jobbet, recensionshanteringen här på FS Nordic och annat, Henrik sitter i princip utan möjlighet att flyga/bygga för FS2004. Men sånt är livet.

Hellre än att låta sceneriet försenas ytterligare så valde vi att ge ut det i dess nuvarande form. Det saknas bilar på parkeringsplatsen, flaggorna är ej så bra som de kan vara. Men vi tror att ni kommer att bli nöjda ändå. Nu är det dags att göra något annat så länge. Erik har kommit en väldigt god bit på Emmaboda, vilket gör en trevlig "trio" av ESMO, ESMB & ESMA. Själv skall jag ge mig på en uppgradering av ESMK, så att den flygplatsen blir fullt FS2004-kompatibel. Förhoppningsvis kommer den även att förses med andra godsaker i närområdet!  Vi får se vad det blir.

Hoppas att ESMO smakar, trots litet brister. Mycket nöje!

/hans

[ Attachment removed / expired ]

Tordan:
Tjena grabbar, ville bara tacka för ert jobb!

FSsweden:
Fint jobbat SDT!!
lika fint som alltid  

/Philip Nordlander,

Navigation

Up one level