FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
10.12.18, 19:24

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Metsurit töihin!
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Metsurit töihin!  (Read 1304 times)
Harri Lonnqvist
Offline Offline

Posts: 7387
Date Registered: 15.11.01

Metsurit töihin!
« on: 02.09.04, 13:27 »

Moi!

Tässä nyt kierrellessäni noita pienempiä kenttiä ja ihmetellyt sitä kuinka lähellä noi puut on kenttien kiitoteiden päissä?(siis nyt ei puhuta defautkentistä)

Eli pystyykö kenttää tehtäessä vaikuttamaan asiaan vai vaikuttaako se enemmältikin sceneen jos noita puita hieman parturoidaan?

Vai johtuuko tämä FS:än "petäjistä"?

T:Harri



[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re:Metsurit töihin!
« Reply #1 on: 02.09.04, 14:12 »

Ota Harri käyttöön se FinnTrees 2004. Tulee puut vähän realistisemman kokoiseksi...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Harri Lonnqvist
Offline Offline

Posts: 7387
Date Registered: 15.11.01

Re:Metsurit töihin!
« Reply #2 on: 02.09.04, 14:19 »

Ota Harri käyttöön se FinnTrees 2004. Tulee puut vähän realistisemman kokoiseksi...

Kyllä miul pitäis olla se käytössä,no vetäsen uudestaan jos vaikkapa olis unohtunut asentaa!

T:Harri



[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
Tuomas Kuosmanen
Offline Offline

Posts: 10450
Date Registered: 18.06.02

WWW
Re:Metsurit töihin!
« Reply #3 on: 02.09.04, 16:27 »

Ota Harri käyttöön se FinnTrees 2004. Tulee puut vähän realistisemman kokoiseksi...

Joo, mutta latvat kummittelevat silti ja se ei auta jos ne eivät *näy* mutta silti rysähtää Grin

//Tuomas

Bamce Fabricius
Offline Offline

Posts: 1683
Date Registered: 26.10.01

WWW
Re:Metsurit töihin!
« Reply #4 on: 03.09.04, 12:44 »

Toisaalta, onhan ne puut joilakin kentillä aika lähellä...


(Kuva Tuomaksen ottama, linkki www.lentopaikat.net ...)

Bamce
« Last Edit: 03.09.04, 12:45 by Bamce Fabricius »
Harri Lonnqvist
Offline Offline

Posts: 7387
Date Registered: 15.11.01

Re:Metsurit töihin!
« Reply #5 on: 03.09.04, 12:49 »

Toisaalta, onhan ne puut joilakin kentillä aika lähellä...


(Kuva Tuomaksen ottama, linkki www.lentopaikat.net ...)

Bamce


Heh täytyy varmaan virittää "Homelite:t" landareihin! Grin Grin

T:Harri



[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
kille
Former member
Re:Metsurit töihin!
« Reply #6 on: 03.09.04, 12:53 »

Onko tuo Hangööööö ?  Smiley

laukkanenmarko
Former member
Re:Metsurit töihin!
« Reply #7 on: 03.09.04, 12:55 »

Onko tuo Hangööööö ?  Smiley


Jepulis, Hankohan se siinä napottaa..
kille
Former member
Re:Metsurit töihin!
« Reply #8 on: 03.09.04, 13:04 »

Asiasta toiseen, kun nyt metsurithreadissa ollaan. Allekirjoittanut on edelleen sitä mieltä että kenttäsceneryissä sellaiset kulissimetsät ympärillä tuovat huomattavasti lisää fiilistä. Ilmasta niitä tuskin tulee katseltua mutta esimerkiksi EFHK:lla se aavikko jonka yli näkee Espooseen saakka lohkaisee kyllä fiiliskerrointa reippaasti alaspäin. Maassa ollessa kun sitä on enemmäkin aikaa katsella ympärilleen, toisin kuin laskun ja etenkin nousun aikana, jolloin metsiä ei edes näe.

Joskus oli puhetta että sellainen kulissi on ilmasta ikävän näköinen mutta oliko se Swedflightin sceneryissä joissa on sellainen systeemi että kulissit häviävät näkyvistä kun tietty korkeus ylitetään. Kuullostaa miltä hyvänsä, se toimi yllättävän hyvin.

Tuomas Kuosmanen
Offline Offline

Posts: 10450
Date Registered: 18.06.02

WWW
Re:Metsurit töihin!
« Reply #9 on: 03.09.04, 13:20 »

Toisaalta, onhan ne puut joilakin kentillä aika lähellä...

On toki, siksi tuo kynnys onkin siirretty eteenpäin tuonne nuolten päähän. Eli sinne sihdataan lasku. Lentoonlähdössähän tuo alkupääkin on toki hyödyllinen.

Kimmo: Ainakin FISD:in sceneissä on usein istutettu ihan erillisiä puita sinne. Se toimii varsin hyvin.

//Tuomas
« Last Edit: 03.09.04, 13:22 by Tuomas Kuosmanen »

Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4412
Date Registered: 14.10.01

Re:Metsurit töihin!
« Reply #10 on: 03.09.04, 13:52 »

EFHK:lla se aavikko jonka yli näkee Espooseen saakka lohkaisee kyllä fiiliskerrointa reippaasti alaspäin.


Mikä ihmeen aavikko? Onko sinulla asennettuna Finnterrain, Finnmast, Finntrees, Finnclass, Helsinki 4.0 ja onko FS 2004:n autogenin säätö vähintään asennossa dense, mieluiten asennossa very dense? Ja ovatko muut FS:n maisemaan vaikuttavat säädöt sinulla 100% tai ainakin 90% tasolla maksimeista?

Eräs puute mielestäni koko Suomessa liittyy maaston korkeuseroihin, jotka eivät vastaa FS:ssä todellisia korkeuksia kuin suunnilleen. Esim. pääkaupunkiseutu on kovin lattea ja karkealla tavalla lattea.
Jos joskus saisimme Suomen alueelle kunnollisen mesh- lisäosan, joka mallintaisi maaston korkeuden tarkemmin, niin hyvä olisi!
« Last Edit: 03.09.04, 13:54 by Esa Sairio »

i7 4,0GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/2 x SSD/ pow750W/ Sony 40" HDTV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
kille
Former member
Re:Metsurit töihin!
« Reply #11 on: 03.09.04, 17:19 »

Mikä ihmeen aavikko? Onko sinulla asennettuna Finnterrain, Finnmast, Finntrees, Finnclass, Helsinki 4.0

Kaikki on.

ja onko FS 2004:n autogenin säätö vähintään asennossa dense, mieluiten asennossa very dense? Ja ovatko muut FS:n maisemaan vaikuttavat säädöt sinulla 100% tai ainakin 90% tasolla maksimeista?

Ei todellakaan, lähinnä puolivälin tienoilla ja asennoissa Normal. Senpä takia juuri tuollainen kulissi olisi hyvä koska ei simua kaikilla noilla mainituilla lisäosilla asetukset tapissa jaksa miellyttävästi pyörittää kuin aivan tämän hetken huippukoneet.

Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re:Metsurit töihin!
« Reply #12 on: 03.09.04, 17:32 »

Minähän en ole lentokoneen puikkoihin koskaan päässyt, mutta noin simupohjalta, niin ei sitä niin latvoja hipoen tarvitse alas tulla. Veikkaisin, että useimmilla on liikaa nopeutta, silloin on loivempi kulma ja pidempi jarrutusmatka. Katsokaapa siis ensiksi, onko IAS-nopeudessa varaa pudottaa pikkuisen. Sakkausrajalla ei pidä lennellä, mutta ei niin hirveästi ylikään Smiley

Mutta joo, ne puut ovat liian korkeita. Mikon puut korjaavat asian visuaalisesti oikein, mutta silti niihin törmää, jos on törmäykset päällä. Mulla on Mikon puut ja törmäykset päällä enkä osaa päättää kumpi on tärkeämpi Grin

Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4412
Date Registered: 14.10.01

Re:Metsurit töihin!
« Reply #13 on: 03.09.04, 18:04 »

Mikon puut korjaavat asian visuaalisesti oikein, mutta silti niihin törmää, jos on törmäykset päällä. Mulla on Mikon puut ja törmäykset päällä enkä osaa päättää kumpi on tärkeämpi Grin
Kompromissihan tuo on - toistaiseksi.  Mielestäni koko Flight Simulator- lentämisen idea on mahdollisimman korkea luonnollisuus tai realistisuus. Törmäysten mallintaminen on äärimmäisen tärkeä ominaisuus lentosimussa samoin kuin maisemien mahdollisimman suuri luonnonmukaisuus.

Jonain kauniina päivänä - veikkaan etttei siihen mene pitkää aikaa - Mikko M. tai joku muu - keksii korjauksen edellämainittuun asiaan.

yES




i7 4,0GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/2 x SSD/ pow750W/ Sony 40" HDTV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1