Ny ATI Control Center
(1/1)
kitte:
För er som kör ett ATI-grafikkort så kan det vara intressant att veta att Control Center har fått ett helt nytt utseende och nya möjligheter. Det jag saknade mest från mitt gamla nVidia 4200 kort var inställningsmöjligheterna, men nu har ATI ryckt upp sig. En intressant grej ( kommer inte ihåg om nVidia har detta också) är att om du har flera skärmar så kan du "virtuellt" placera den andra skärmen på huvudskärmen, dvs för att komma till den andra skärmen så för du muspekaren uppåt på den första skärmen. Praktiskt om man har en extra skärm som skall vara overhead i t ex PMDG 737:an.
Jag har inte hunnit göra prestandetest ännu så jag vet inte hur de nya drivrutinerna fungerar (4..
/Kitte
iPEX:
Kan väll svara på detta inlägg!
Man behöver INTE controlcenter för att köra med dubbla skärma på ett vettigt sett...
Sedan har jag aldrig fått controlcenter att funka utan när man installerar drivers +CC och startar om så får man bara ett fett felmess om att filer saknas eller är på något annat sätt corrupta!!
SpeedBird001:
Quote from: Tommy Lindfors on 30.01.05, 12:37
Sedan har jag aldrig fått controlcenter att funka utan när man installerar drivers +CC och startar om så får man bara ett fett felmess om att filer saknas eller är på något annat sätt corrupta!!
Har du installerat Microsoft .NET Framework?
iPEX:
ja, med tanke på att jag ghostar min maskinpark så gör jag det... Norton Ghost 9.0 kräver .NET Framework en det vill sig ändå inte...
Navigation