FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
16.12.17, 01:31

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Innsbruckiin lasku/nousu (LOWI)-apua
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Innsbruckiin lasku/nousu (LOWI)-apua  (Read 574 times)
Penkala
Former member
Innsbruckiin lasku/nousu (LOWI)-apua
« on: 08.09.04, 16:27 »

Olis pari kysymystä kyseiselle kentälle laskusta ja noususta.

1. Miksi ihmeessä toi ILS on 5 astetta vinoon? Ainakin simusta päätellen siellä pystyis hyvin seuraamaan tota laaksoa ja "interceptata" ILS:n vasta hieman myöhemmin vaikka olisi normaalisti kentän suuntaisesti. (Siis RWY 26)

2. Koitin tota Kempten One Zulu (KPT 1Z) (kartat ladattu www.firwien.at) Special Performance Departurea tolla PSS A319 konella ja hyvä kun en vuoreen törmännyt. Käyttääkö isot jetit oikeesti tota SIDiä? Meneekö oikeasti läheltäkään vuoren rinteitä? Kaikki muutkin SIDit ja myös STARit tuntuvat vievän koneen turhan lähelle vuoria. Muutenkin tuntuu aika hankalalta ajaa tota bussia 155 IAS 25 asteen kallistuksella.

Kiitos etukäteen kaikille.
Sami Puro
Administrator
Offline Offline

Posts: 15343
Date Registered: 03.07.01

Re:Innsbruckiin lasku/nousu (LOWI)-apua
« Reply #1 on: 08.09.04, 16:49 »

En ole kenttään tutustunut, mutta eiköhän vastaus tuohon ykköseen ole kuitenkin se maasto. Aina pyritään tekemään täysin suora tuosta loppulähestymisestä, mutta koska se lähestymiskaukalo (esteet) lasketaan ihan tietyllä ICAO:n (kans.väl. siviili-ilm.järj.) määrittelemällä tavalla, niin varmaan jossain välissä olisi tullut kiveä vastaan joten siksi pieni offset.


Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re:Innsbruckiin lasku/nousu (LOWI)-apua
« Reply #2 on: 08.09.04, 16:56 »

Jeps, vino ILS on reitti jota pitkin voit turvallisesti tulla kentälle pilvienkin läpi. Se tarkoittaa että vuoria ei ole parin merimailin päässä. Se kuitenkin tuo sinut lähelle kiitorataa, ja kun näet sen et tarvitse ILSiä, tai jos et näe sitä ratkaisukorkeuteen mennessä, lennät muualle.

Ismo Nurmi
Offline Offline

Posts: 3390
Date Registered: 23.10.03

Re:Innsbruckiin lasku/nousu (LOWI)-apua
« Reply #3 on: 08.09.04, 17:28 »

LOWI:iin on olemassa päivitys tai oikeastaan täydennys avsimissa joka korjaa suuntasädettä niin, että vuori ei uhkaa. Samalla voi imaista maisemalisäosan joka tekee kentästä aidomman näköisen.
Hae hakusanalla Innsbruck tai LOWI.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9080
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re:Innsbruckiin lasku/nousu (LOWI)-apua
« Reply #4 on: 09.09.04, 23:59 »

Innsbruckin ILS 26 on ihan oikein simussa, se on tosiaan oikeastikin hiukan sivussa.

AVSIMistä löytyvä FIX lisää localizerin radalle 08 joka jostain syystä puuttuu FS default maisemasta. Tämä lähestyminen on lyhyesti sanottuna sellainen että ensin seurataan Localizeria ja lennetään itse asiassa kentän yli ja tehdään siitä sitten 180 asteen käännös ja laskeudutaan visuaalisesti radalle 08 tai 26. Tässä ei siis ole liukupolkua ollenkaan, ainoastaan suuntasäde.

Kartat ovat melkein välttämättömät jotta ymmärtää kuinka tuo toimii ja niitä pitäisi kyllä löytyä ihan ilmaiseksi netistä.

Tässä myös linkki johon viitattiin AVSIMissa tänään:
http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/howto/inns/inns.htm
Se on vähän vanha ohje, mutta kyllä kai siitäkin jotain silti irtoaa.

Niin ja kyllä se bussikin "taittuu" noissa mutkissa kun vähän harjoittelee, eikä lennä ylinopeutta.  Wink Vaatii vain tarkkuutta. Flightsim comista löytynee vanhat SAS kartat Innsbruckiin, siinä on SID erikseen MD80 kokoiselle koneelle.

« Last Edit: 10.09.04, 10:52 by Tatu Kantomaa »

'Don't panic'
Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re:Innsbruckiin lasku/nousu (LOWI)-apua
« Reply #5 on: 10.09.04, 08:19 »

Kartat tuonne saa parhaiten Vacc-Sagin sivuilta http://www.vacc-sag.org

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1