Ljudet hackar
Muffe:
Hej!
När jag kör FS9 så hackar ljudet ganska ofta och
ibland slutar det att fungera helt. Detta är då inget
kul om man har kört en "long haul flight" och inte kan följa ATC längre.
Är det någon som vet vad som kan vara fel?
Måste ha svar!
saabpilot:
Följande tråd på ScandVa:s forum kanske kan hjälpa dig:
http://www.scandinavian-va.net/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=124&topic_id=19742&mesg_id=19742&listing_type=search
Björn
Muffe:
Jag är inte så dukig på datorer men jag kör mä Windows XP och Soundblaste audigy 2 ljudkort men det går inte att uppdatera något mer. Så det där hjälpte tyvärr inte!
swfl3:
Hej Rasmus!
Jag har (haft) samma problem som du, hade samma ljudkort "Audigy2" som jag uppdaterade till max - Inget hjälpte. Tog därför bort kortet eftersom jag trodde det var felaktigt och använder numera det integrerade ljudkort som råkar finnas i moderkortet jag har. Problemet kvarstod tyvärr och man kan därför avfärda teorin om att det är fel på Audigy2-kortet.
Men..........
Jag har kommit på ett knep för att komma runt eländet: Jag startar upp i en nerstängd, dvs kall 737 default. Därefter går jag över till en sparad situation med PMDG 737 varpå problemet med ljudet underligt nog uteblir. Hittills har det funkat perfekt och jag har f.n. ingen bättre medicin att erbjuda.
Skulle jag komma på vad det egentligen beror på och hur man fixar det skall jag omedelbart skriva det här.
Pröva detta recept så får vi se om det hjälper dig med.
MVH
Johnny Andersson,
SWFL
Muffe:
Jag förstår inte riktigt hur du menar. När man startar spelet så står redan motorerna på. Ska jag stänga ner dom och sedan starta upp igen eller? Och den sperade situationen, när har du sparat den?
Hoppas det hjälper!
Tack så jätte mycke!
Navigation