FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
14.12.17, 08:17

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Fsnordic koneitten asentaminen
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Fsnordic koneitten asentaminen  (Read 935 times)
Vilkku
Former member
Fsnordic koneitten asentaminen
« on: 11.09.04, 10:52 »

Miten saan asennettuu Fsnodic sivuilt ladatut koneet mun fs2004 oon asentanu fsnordicin ohjeiden mukaan mut ne ei vaa ilmesty mun lentokone valikkoon missä vika?
Esa Lehtismäki

Date Registered: 26.09.03

Re:Fsnordic koneitten asentaminen
« Reply #1 on: 11.09.04, 16:00 »

Et ole niitä sitten asentanut ohjeiden mukaan jos eivät näy. Koneissa ei ole muuta kuin että kansiorakenne on oikein: FS:n pääkansion alla on Aircraft-kansio ja sen alla kullekin koneelle oma kansionsa. Tämän koneen kansion pitää sitten suoraan sisältää aircraft.cfg-tiedosto ja alikansiot nimeltä Texrure, Model, Sound ja Panel, mahdollisesti useampia versioita joistain, mahdollisesti jotkin puuttuvat kokonaan. Kun ne ovat näin ja sen jälkeen käynnistät simulaattorin, koneet ovat listassa. Ne voivat tulla johonkin vanhaan valmistajaryhmään tai tehdä uuden määrityksistä riippuen.

Ilkka Portti
Body Monkey
Moderator

Date Registered: 31.07.01

« Reply #2 on: 11.09.04, 16:06 »

Lisäksi täytyy muistaa, että asentamasi koneen .air tiedosto on kyseisen koneen kansion juuressa.
« Last Edit: 11.09.04, 17:54 by Ilkka Portti »

My photos @ Airliners.net                           My photos @ Jetphotos.net
                                       www.flyfinland.fi
Vilkku
Former member
FsNordic lentokoneiden asentaminen Pulmia.
« Reply #3 on: 11.09.04, 17:18 »

Olen lataillut muutaman finnairin koneen kuten md-11 FSnordicin sivuilt. mulla on fs2004. Olen purkanut tiedostot aircraft kansioon kun en tiedä muutakaan paikaa kun en löydä winzip:stä sitä PATH kolumnia. Joten en pysty vertailemaan niitä tiedostaja ohjeiden kanssa. Kertokaa että miten niitä koneita saa asennettua ja miten sen finnairin MD-11 saa asennettuu.
Ne koneet ei vaa ilmesty mun lentokone valikoon jostain syystä. Huh
Juha Kalli
Absolutisti Sukelluskello
Moderator

Date Registered: 05.07.01

Re:FsNordic lentokoneiden asentaminen Pulmia.
« Reply #4 on: 11.09.04, 17:22 »

http://www.fsnordic.net/article/article_view.php?ID=59
Tuossa on kyllä varsin hyvät ohjeet.. Smiley

Vilkku
Former member
« Reply #5 on: 11.09.04, 17:47 »

Joo tota mä oonki lukenu mut en löydä winzippistä sitä PATH kolumnia. Joten oon vaaa asentanu koneita mun aircraft kansioon. JA ne ei oo ilmestyny lentokone valikkooni. Voisko joku ees kertoo miten saan asennetuu jonkun finnairin mD-11 koneist. Kiitos vastaajille.
Ilkka Portti
Body Monkey
Moderator

Date Registered: 31.07.01

« Reply #6 on: 11.09.04, 17:50 »

mut en löydä winzippistä sitä PATH kolumnia.

Options -> Configuration -> View ja sieltä ruksaat kohdan path.

My photos @ Airliners.net                           My photos @ Jetphotos.net
                                       www.flyfinland.fi
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #7 on: 11.09.04, 17:51 »

Yksi threadi riittää samasta aiheesta Smiley

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Vilkku
Former member
« Reply #8 on: 11.09.04, 20:44 »

Siis hitto ei ne vaa tuu sinne Create yur own fligt lentokone valikoon. OOn kokeillu tota md-11 asentaa mut se ei vaa ilmesty sinne valikkoon tietääkö joku missä vika?
Vilkku
Former member
« Reply #9 on: 11.09.04, 20:46 »

Voisko joku vaikka kertoo miten asennna finnairin md-11. nii se vois sit selventää mulle vähä sitä asentamista.
Sami Vainionpää

Date Registered: 30.10.01

« Reply #10 on: 11.09.04, 22:01 »

Montako kertaa ajattelit vielä samaa kysyä?
Jos viitsisit lukea tätä threadia, niin siinä on ensin annettu ohjeet, joissa kerrotaan miten koneet asennetaan, sekä mistä tuo "path column" löytyy. Koneiden kansiorakenne ei ole oikein, siinä vika.
Vilkku
Former member
« Reply #11 on: 12.09.04, 09:20 »

Eine koneet ilmesty sinne lentokone valikkoon vaikka kuinka tarkasti teen ohjeitten mukaan. Tällä tavalla MD-11 on minun Aircraft kansiossani MD-11 nimellä. JA se ei ole ilmestynyt valikkooni.

[ Attachment removed / expired ]
motojuzzi
Former member
« Reply #12 on: 12.09.04, 09:40 »

Tuo näyttää kyllä ihan oikealta.  Huh

Yritäppä vielä (ellet jo ole) poistaa tuo kone kokonaan, ja uudestaan paremmalla onnella. Älä tee mitään ylimääräistä, mitä ohjeissa ei sanota.

Ja vielä, tämä voi tuntua typerältä, mutta kokemuksesta sanon silti: Katso vielä tarkkaan se simun lentokonevalikko, koneethan ovat valmistajien mukaan järjestelty, ja se valmistajan nimi voi joskus olla hieman outo (en kyllä usko että tässä olisi siitä kyse, mutta kuitenkin).

Ja niinkin on käynyt, että jos valitset valmistajaksi "any" (eli kaikkien koneiden pitäisi näkyä siinä alemmassa listassa), niin jotkut add-on koneet eivät olekaan näkyneet. Ne on saatu näkymään vain valmistajavalikon kautta.

edit: Ja kokeile ehdottomasti noita alla olevia Mikon ohjeita, ennen kuin kuuntelet minua..!  Grin
« Last Edit: 12.09.04, 09:47 by Jussi Nieminen »
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #13 on: 12.09.04, 09:45 »

Näyttäisi ihan oikealta tuo hakemistorakenne kyllä... Nyt tulee lähinnä mieleen, että aircraft.cfg:ssä on viittaus väärään *.air tiedostoon. Katsoppas, että siellä aircraft.cfg:ssä on sen sim= kohdalla sim=MD-11 (vihreän nuolen kohdalla). Jos on, niin koneen pitäisi löytyä sillä nimellä Select aircraft-listasta, mitä lukee tuossa sinisen nuolen osoittamalla kohdalla (ui_manufacturer) siellä aircraft.cfg:ssä...

[ Attachment removed / expired ]
« Last Edit: 12.09.04, 09:47 by Mikko Maliniemi »

Vilkku
Former member
« Reply #14 on: 12.09.04, 10:11 »

Joo kitti kävin hakee ton flightsimmanagerin ja sitä kautta sain asnenetuu ne koneet. nyt ne on siel mut paneelit täytyy varmaa käydä viel hakee ja sit on pikku pulmii ku siel ohjaamosta ku kattoo taakse nii siel näkyy vaa siivet einiiku näy mitää muuta ku paneeli  mottorit ja siivet ja renkaat kaikki muut runko osat eivät näy koneen sisäpuolelt.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #15 on: 12.09.04, 10:17 »

sit on pikku pulmii ku siel ohjaamosta ku kattoo taakse nii siel näkyy vaa siivet einiiku näy mitää muuta ku paneeli  mottorit ja siivet ja renkaat kaikki muut runko osat eivät näy koneen sisäpuolelt.

Silloin niitä muita osia ei siihen ole tehtykään. Nuo siivet/moottorit/renkaat on tehty sinne siksi, että sille pystyy sitten tekemään ns. wing viewin 2D bitmapilla...

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1