Radar Contact Version 4

(1/2) > >>

sas407:
Underbar nyhet

Om man är trött på default ATC så ska man vänta på V4 som tar över FS ATC helt och hållet. Gå in på Radar Contacts forum på Avsim och sök på RC4.
Så länge, läs om V3 så förstår ni skillnaden på default och RC
http://www.jdtllc.com/getting_started.htm#RC, massa godsaker att använda.
Tyvärr finns det inget datum spikat vad jag vet, men jag funderar faktiskt på att köpa version 3 och öva lite för jag är så vansinnigt trött på samma fraser och röster i FS :-X

Är det någon här som har V3. Berätta något om det. Finns det någonstans man kan lyssna på hur en flygning med RC kan låta. Har för mig jag har sett det någonstans, men det var ett tag sen.

MVH Niclas

chris93:
Väcker liv i den här tråden.

Är det någon som vet om senaste versionen av Radar Contact finns till försäljning inom Sverige och i sånna fall var?

Har hört litegrann att det ATC'n man pratar med ska låta mer robotisk än vad FS ATC gör, hur realistiskt är ljudet.

Trevlig flygtur
Christian L.

LeonHolm:
Nej finns vad jag vet ej till försäljning. Du måste köpa det direkt från tillverkaren och då kan du välja mellan att få den skeppad på CD gratis eller som download.. Jag köpte det som download och det fungerade jättebra! Kunde flyga två-tre timmar efter att ordern var lagd!
Och på frågan om ljudet så var jag också orolig för att det skulle låta robotiskt men jag blev positivt överaskad när jag startade första gången. Jag tyckte det flöt på riktigt bra och helt klart inte mindre robotiskt än default FS9 ATC. Men det varierar också lite imellan vilket soundset man använder. Vissa är bättre än andra men det blir aldrig "dåligt"..
Jag är jättenöjd med mitt köp och rekomenderar det starkt till dem som jag själv flyger mycket offline 

Deputy_1:
Än så länge är det bara V4 man kan få tag på (V5 över ett år bort), och vad jag vet bara över internet.

Sen är jag helt klart nöjd med ljudet, såg själv en film på youtube där det demonstrerades Radar Contact och det lät lite som en robot, men det funkar fint här hemma iaf.

chris93:
Quote from: Leonard Holmgren on 11.05.08, 12:08

Du måste köpa det direkt från tillverkaren och då kan du välja mellan att få den skeppad på CD gratis eller som download
Det är alltså inget frakttillägg om man köper CD-versionen, även om jag bor på andra sidan Atlanten eller?

Sen läste jag på hemsidan deras att det man måste ha Windows XP/Vista på Engelska. Är det nåt man behöver bry sig om eller fungerar det på Svenska ändå?

Navigation

Up one level

Next page