Ny Hårddisk

<< < (4/5) > >>

airbus380:
Tack, det var bättre. Men tyvärr fanns den inte, hade bara Lokal Disk (C:).

Jag tycker att det är konstigt eftersom jag använder Win XP så installeras det automatiskt, det visas t.o.m en text där det står att den är klar att användas. Men hursomhelst så har jag mailat kjell.com så kanske det hela löser sig till slut.

Tack för hjälpen

/Serdar

bpahe:
Hej!

Högerklicka på "Den här datorn" och välj alternativet Hantera. Du får då fram datoradministrationen - här finns alternativet diskhantering. Där kan du se om partitionen finns, och vad den isåfall heter.

Vad som dessutom slår mig är att du givetvis måste partitionera hårddisken innan du kan använda den, något som är lite klurigt med Windows XP eftersom det är en USB-disk. Jag minns att jag använde programmet Partition Magic (från Symantec nuförtiden) för att göra detta. En ny hårddisk måste ju formateras innan den kan användas. Har inte XP på denna dator så jag kan inte ge steg-för-steg instruktioner, men om du återigen kan hitta disken via Diskhantering så borde du även kunna formatera den därigenom. FAT32 eller NTFS spelar inte så stor roll, även om NTFS givetvis är att föredra.

/hans

thomashjelm:

Hans,

Det är mina kortläsare

/T

bpahe:
Oops! Så blir det när man inte läser ordentligt! Men resten av posten stämmer, så det står kvar.  

/h

airbus380:
Quote from: Hans Pålsson on 06.12.04, 07:12

Hej!

Högerklicka på "Den här datorn" och välj alternativet Hantera. Du får då fram datoradministrationen - här finns alternativet diskhantering. Där kan du se om partitionen finns, och vad den isåfall heter.

Nu har jag gjort som du har sagt. Det finns disk 0, som är standard och disk 1 som jag har letat efter. Men där står det att det inte är allokerat. Vad menas med det.

Det står också partition FAT och NTFS längst upp om det kan vara till hjälp.

/Serdar

Navigation

Up one level

Next page

Previous page