Ati radeon 9800 pro
Lbt564:
Jo det är så här att jag har fått en ny dator med ett Ati radeon 9800 pro grafickort men jag upplever lite stutter.Jag har inte lekt med fs.cfg .Jag har inte kantutjämningen på i fs men jag har det på 6x på grafikinställingrna och har anisotrop filtring på 16x.
Jag hoppas att nån kan lösa det här problemet åt mig.
JoakimE:
Pröva med Anti-Aliasing på 4X och Anisotropic Filtering på 8X till att börja med, så kanske det flyter bättre, sedan föreslår jag även Mipmap-detaljnivå på max, dvs längst till höger samt TRUFORM till av.
JoakimE:
Ett annat tips som jag provade nyss är att slå av Filtering (dvs välja None i menyn), denna inställningen hittar du under Hardware fliken i display settings i FS. Detta verkar bara funka för oss med Radeon kort (hittils verkar det bara testat på 9800 Pro t.o.m.). Denna inställningen ska ge ett mer flytande flightsim, samt även förbättrade FPS, mer testande krävs dock men prova detta vetja
Fille:
Låter kanon, men ger den inte sämre grafik? Kanske bara är på andra grafikkort som det försämras..?
JoakimE:
Inte vad jag har märkt, snarare tvärt om eftersom den lilla ökningen i FSP gett mig chansen att öka på andra inställningar istället, men prova er fram, bästa metoden
Navigation