Flight1 ATR-72-500 Julkaistu !!!!!

<< < (29/32) > >>

B-7-5-7:
Quote

Gradu (ja myöhemmin väitöskirja) aiheesta on työn alla, mutta jos vähänkään tosiaan googlaatte niin huomaatte että nyt on alettu tajuamaan että automaatio ei ole aina hyvä asia:http://www.youtube.com/watch?v=h3kREPMzMLk

Joo, olihan tosta iso haloo 2009, ku se ranskatar katosi Atlanttiin.

ilari:
Joo ja siis mitä liikennelentäjiin tulee, niin varsinkin Airbussien lentäminen on hallaa koneenkäsittelytaitoa ajatellen. Swissillä on   kuulemani mukaan menty jopa niin pitkälle, että lentotoimintaosasto on hankkinut purjekoneita ja kouluttaa/velvoittaa Airbus-miehistöjä lentämään niillä tietyn vuosituntimäärän taidon ylläpitämiseksi. Ihan hauska idea mielestäni!

B-7-5-7:
Quote

Joo ja siis mitä liikennelentäjiin tulee, niin varsinkin Airbussien lentäminen on hallaa koneenkäsittelytaitoa ajatellen. Swissillä on   kuulemani mukaan menty jopa niin pitkälle, että lentotoimintaosasto on hankkinut purjekoneita ja kouluttaa/velvoittaa Airbus-miehistöjä lentämään niillä tietyn vuosituntimäärän taidon ylläpitämiseksi. Ihan hauska idea mielestäni!

Toihan kuulostaa hauskalta ajatukselta Finnairille tuskin moista koskaan saadaan, meillä ei ole Lufthansan pohjatonta rahakirstua

flykarppa:
Tua noinnii.. Luulisi että ison liikelentokoneen manuaalilentämistä harjotellaan sillä itellään eikä glidereilla.. Oli sitten fly-by-wire tai nou..
jari

ilari:
Quote

Tua noinnii.. Luulisi että ison liikelentokoneen manuaalilentämistä harjotellaan sillä itellään eikä glidereilla.. Oli sitten fly-by-wire tai nou..
jari


Ideana onkin käsittääkseni, että sellaisen lentäminen on siinä määrin vaativaa, että kehittää yleistaitoa. Koneella kun ei ole yhtään sen enempää energia kuin mitä termiikeistä ym. tulee.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page