FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.17, 14:47

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Flight1 ATR-72-500 Julkaistu !!!!!
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Reply Print
Author Topic: Flight1 ATR-72-500 Julkaistu !!!!!  (Read 16716 times)
Jani Salo

Date Registered: 05.07.01

Re:Flight1 ATR-72-500 Julkaistu !!!!!
« Reply #40 on: 01.11.04, 19:12 »

No nyt tuli sitten niitä ääniongelmiakin....  Cry

Taitaa joutua huomenna lähtemään äänikorttikauppaan...

Minkäslaisia ääniongelmia tuossa tuli ?

Itsellänikin on emolevyn sisäinen äänikortti. Aikaisemmat lisäosat ovat toimineet sillä 100%:sti. Myös muut pelit toimivat hyvin. VIA AC'97 on ilmeisesti tuo emolevyn äänitsydeemi.

Harmi jos pitäisi uusi äänikortti ostaa FS:n lisäosan takia. Olis kiva tietää mikä niissä äänissä mätti.

Jani

Jani Salo
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." -- Orville Wright
"My soul is in the sky." -- William Shakespeare
Espoo, 02230
http://openflights.org/user/777-300ER
Anakonda
Former member

Email
« Reply #41 on: 01.11.04, 19:14 »

Mulla taas installeri ei suostu toimimaan. Oon kokeillu ottaa palomuurin ja f-securen pois käytöstä mutta ei vaan toimi Huh
woordi
Former member
« Reply #42 on: 01.11.04, 19:15 »

Tuolla koneen foorumeissa näyttää aika monella olleen FMC:n kanssa noita crash to desktop ongelmia päivityksistä ja toimenpiteistä huolimatta. Mitenkä on teidän laita? Onko muilla kun Terolla tullut näitä ongelmia?

Täällä sama ongelma, mut hoituu tuolla ed. mainitulla linkillä. http://atr.flight1.net/forums/forum_posts.asp?TID=114&PN=1
Ääni ongelmia ei minulla ole ollut mut tekstuuri vikaa :-X  Oottakaas. Käyn kuvan nappaamassa, ja tuun takas

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #43 on: 01.11.04, 19:26 »

Mulla olis yksi pieni pyyntö. Voitteko postata ATR:n mahdollisia ongelmia koskevat viestit vartavasten ATR:ää varten perustetulle forumille? Nuo kaikki täällä mainitut ongelmat ovat sellaisia, joihin minä en tiedä vastauksia/ratkaisuja ja koska olen ainoa suomea puhuva tiimin jäsen, voi se vastausten saaminen olla vähän nihkeätä... Ja toisaalta, kun ongelmiin löytyy ratkaisu, niin olisi se sitten valmiina myös muille käyttäjille, joilla ongelmia on... Dänks...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
woordi
Former member
« Reply #44 on: 01.11.04, 19:52 »

no enpä niitä tekstuuri ongelma kuvia voi laittaa kun ei simu nyt tykkää ees toimia kokeilen tuonempana Undecided
woordi
Former member
« Reply #45 on: 01.11.04, 20:47 »

sain hetkeksi toimintaan. eli niitä tekstuuri hässäköitä. (Nouhätä Malis kyl nää menee tonne flight1:)

tämmösiä mistä vois johtua

[ Attachment removed / expired ]

ja sit bang Shocked

woordi
Former member
« Reply #46 on: 01.11.04, 20:55 »

löyty ongelma  Grin

Tom Main
Moderator Group

Posts: 26  Posted: 01 November 2004 at 8:04am | IP Logged    

--------------------------------------------------------------------------------

If you find it is missing, you can download FSUIPC directly from www.schiratti.com (Pete Dowson section).

Or you can go into the ATR.cfg file (FS\Flight One Software\Flight 1 ATR 72-500) and change the 2 fsuipc lines = 0

Best,

Tero Lähdesmäki

Date Registered: 06.04.02

« Reply #47 on: 02.11.04, 09:45 »

Minkäslaisia ääniongelmia tuossa tuli ?

Vähän hankala selittää näin kirjoittamalla, mutta kun tein yhden läpilaskun joka meni hiukan pitkäksi ja kone sitten kiihytteli muutaman metrin pois kiitoradalta, se ääni oli sellainen ... "kohinaa" ... vähän samanlainen mikä tuli B200:n kanssa. Siinä se alkoi tosin muutama sekunti lentoonlähdön jälkeen. Ja PALJON pahempana.

Sama AC97 mullakin oli. Tuo Epoxin emo on tainnut kyllä olla maanantaikappale, kun kaikkee pientä on sen kanssa ollut.

Noh, ei tässä vielä kaikki, ongelmat eikun syvenee. Nämä uudet ongelmat eivät tosin johtune ATR:stä.

Ostin innokkaana tänään äänikortin, ainoan mikä hyllystä löytyi: Hercules Muse 5.1 DVD. Sen asentamisen jälkeen ei ole enää FS käynnistynyt....  Sad

Ei auta vanhat ajurit tai uudetkaan, ei vaan käynnisty...

P.S. Mikko on ihan oikeassa, turhapa näitä ongelmia täällä on jauhaa...
« Last Edit: 02.11.04, 09:46 by Tero Lahdesmaki »

JussiHie
Former member
« Reply #48 on: 02.11.04, 10:48 »

Toi Ilkan ekan kuvan kone on selvästi ekoversio. Se syö kärpäsiä polttoaineeksi. Sillähän on tossa meinaan suu ammollaan.  Grin
Fixeri
Former member
« Reply #49 on: 02.11.04, 14:11 »

Mulla taas installeri ei suostu toimimaan. Oon kokeillu ottaa palomuurin ja f-securen pois käytöstä mutta ei vaan toimi Huh

Sulla ilmeisesti XP ja SP2 asennettuna? Jos on niin syypää on DEP (Data Execution Preventer tjsp.).

Paina 'Oma Tietokone' -napin (My Computer) kohdalla oikeata hiirennäppäintä ja valitse 'Ominaisuudet/Properties'.
Valitse sitten 'Lisäasetukset/Advanced' -välilehti ja sieltä 'Suorituskyky/Performance'. Aukevasta ikkunasta valite ikkuna 'Tietojen suorittamisen estämistoiminto/Data Execution Preventer'. Tästä ikkunasta valitse se alempi vaihtoehto ja lisää alla olevaan listaan se installerin .exe tiedosto.

Sama temppu toimii monissa peleissä jotka eivät tuon DEP:n kanssa toimi.
Tämä ainakin auttoi minulla tuohon installerin toimimattomuuteen.
Anakonda
Former member

Email
« Reply #50 on: 02.11.04, 14:22 »

Sulla ilmeisesti XP ja SP2 asennettuna? Jos on niin syypää on DEP (Data Execution Preventer tjsp.).

Paina 'Oma Tietokone' -napin (My Computer) kohdalla oikeata hiirennäppäintä ja valitse 'Ominaisuudet/Properties'.
Valitse sitten 'Lisäasetukset/Advanced' -välilehti ja sieltä 'Suorituskyky/Performance'. Aukevasta ikkunasta valite ikkuna 'Tietojen suorittamisen estämistoiminto/Data Execution Preventer'. Tästä ikkunasta valitse se alempi vaihtoehto ja lisää alla olevaan listaan se installerin .exe tiedosto.

Sama temppu toimii monissa peleissä jotka eivät tuon DEP:n kanssa toimi.
Tämä ainakin auttoi minulla tuohon installerin toimimattomuuteen.
Joo Xp ja SP2 asennettuna. Kokeilin tota eilen, eikä toiminut.
On ollut aika paljon ongelmia muidenkin ohjelmien kanssa, mutta ei auta kuin tutkia
asiaa jahka kotio pääsee.

terv. AK
Fixeri
Former member
« Reply #51 on: 02.11.04, 17:09 »

Joo Xp ja SP2 asennettuna. Kokeilin tota eilen, eikä toiminut.
On ollut aika paljon ongelmia muidenkin ohjelmien kanssa, mutta ei auta kuin tutkia
asiaa jahka kotio pääsee.

terv. AK

Kai myös boottasit koneen välissä? Ohjeiden mukaan pitäisi kone bootata
ennen kuin muutokset tuonne vaikuttavat...mulla tosin toimi boottaamatta.
Anakonda
Former member

Email
« Reply #52 on: 02.11.04, 17:10 »

Kai myös boottasit koneen välissä? Ohjeiden mukaan pitäisi kone bootata
ennen kuin muutokset tuonne vaikuttavat...mulla tosin toimi boottaamatta.
Kyllä vaan. Samaa temppua piti käyttää et sai f-securen toimimaan.

Terv. AK

EDIT. Ja nyt toimii Grin
« Last Edit: 02.11.04, 19:33 by Antti Ala-kurikka »
petepawn
Former member
« Reply #53 on: 04.11.04, 18:36 »

Tervehdys!

Tulipa juuri ostettua tämä laite.. tässä vähän ensivaikutelmia (ohjeita en ole lukenut vielä pätkääkään, mutta tulostanut jo ensimmäiset 150 sivua Wink ) :

Lataaminen ja asennus sujuivat ilman ongelmia - tosin en nopeilla Flight1:n saitin lukemisilla vielä tajua mistä ja miten Finnairin värit asennetaan..

Latasin myös SP1:n, mutten vielä asentanut.  Tein neuvotut poistot navdata-tietokannasta, joten ei kaatunut.. Kannattaako SP1 asentaa?

Huomasin koneen aika paljon syövän framejä, toisaalta simu pyöri tasaisesti. Tein "huumorimielessä" lennon EFHK-EFTP pelkästään Aerosoftin atr:stä saamillani "opeilla" - ja eihän siitä mitään tullut: luulen, että mcdu tuli tehtyä edes sinnepäin, mutta käytännössä en tiedä, koska
1) En pystynyt vaihtamaan nav-radion taajuuksia
2) AP ei mennyt päälle
3) paljon muuta..

mutta nämä eivät ole kysymyksiä, vaan ohjeita lukemattoman huomioita..

Yksi ehkä hieman yllättävä seikka oli se, että vaikka mittarit ovat tarkkoja, niin esiin ponnahtavat lisäpaneelit ovat hyvin "suurinumeroisia" yms. - eli hieman "pelimäisiä", mikä ei sinänsä ole huono seikka koska Aeros..:n vastaavassa on välillä vaikea edes nähdä mitä niissä lukee..

No. Nyt on muutamaksi illaksi taas "unilääke" sängyn laidalle valmiina..
Tero Lähdesmäki

« Reply #54 on: 04.11.04, 21:05 »

Nyt kun olen tuota konetta päässyt alkuvaikeuksien jälkeen lentämään ihan kunnolla, niin täytyy kyllä olla tyytyväinen ostoksestaan. Kunhan se kunnon servicepack vielä tulee niin mikäs se on lennellessä. Ilmeisesti joku servicepack on ollut jo linjoilla mutta se vdettiin pois (?).

Ihan "sunnuntailentelyä" ajatellen täytyy sanoa, että tuo ATR lentää ihan pirun mukavasti.  Grin

Rullatessa ohjaus on aika kiikerää (onko oikeasti?), mutta ilmassa yhtä lentämisen iloa...  Grin

Jani Salo

« Reply #55 on: 04.11.04, 21:37 »

Onko Mikolla sisäpiirin tietoa että olisiko tuolle tulossa kaveriksi myös ATR-72-200 ja ATR-42 sarjalaiset ? Paneelithan on vissiin muutenkin identtiset noissa ? Olishan se kiva että olisiko Atikka sarja Eurowings tyyliin.

Jani

Jani Salo
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." -- Orville Wright
"My soul is in the sky." -- William Shakespeare
Espoo, 02230
http://openflights.org/user/777-300ER
jonne
Former member
« Reply #56 on: 05.11.04, 05:04 »

Moi!
Finskin värit saa asennettua normaaliin F1-tyyliin Texct-O-Maticin kautta. Sen kun avaa, niin paintti on siellä listassa ja sitten vaan asentelee ohjeiden mukaan. Helppo homma! SP1:stä on nyt saatavilla Beta-versio F1 ATR-sivuilla. Itse en ole tuota vielä ladannut, kun ei ole ihmeempiä ongelmia ollut. Ehkäpä odottelen varsinaista SP1:tä. Eilen lensin ekan lentoni ATR:llä, jossa käytin FMC:tä ja hyvin pelaa. Ainoa harmi mielestäni on se, ettei tämän koneen kanssa voi käyttää autosavea, koska kone ei lataudu autosave-tiedostosta kunnolla. Eli pitää muistaa tallentaa lento aina manuaalisesti silloin, kun lentää 2D paneelilla. Kokonaisuutena olen koneeseen varsin tyytyväinen  Smiley

Jonne
« Last Edit: 05.11.04, 05:05 by Jonne Naarala »
Tero Lähdesmäki

« Reply #57 on: 05.11.04, 08:06 »

Ainoa harmi mielestäni on se, ettei tämän koneen kanssa voi käyttää autosavea, koska kone ei lataudu autosave-tiedostosta kunnolla.

Joo taisin tuosta itsekin mainita aiemmin, se on kyllä yksi ikävä piirre tuossa...  Undecided

Harri Lonnqvist

Date Registered: 15.11.01

« Reply #58 on: 05.11.04, 08:26 »

Joo taisin tuosta itsekin mainita aiemmin, se on kyllä yksi ikävä piirre tuossa...  Undecided

Moi!

Eikös tämä ole yleinen ongelma koneissa joissa on erilliset käynnistys proseduurit?Freewareista ainakin Avro Liebrecht:in paneelilla teki samaa,siinä kun ei ollut mahdollisuutta käynnistää moottoreita kuin se "oikea" tapa.

T:Harri

[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
KimmoK
Former member
« Reply #59 on: 05.11.04, 16:29 »

Tervehdys

Olisiko mahdollista saada tänne jonkilainen lyhyt oppimäärä tuosta FMC:stä. Manuaalia olen yrittänyt opiskella mutta kun tuo minun englanti  Cry

t: Kimmo
Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1