Flight1 ATR-72-500 Julkaistu !!!!!

<< < (13/32) > >>

Lauri:

Tervehdys

Olisiko mahdollista saada tänne jonkilainen lyhyt oppimäärä tuosta FMC:stä. Manuaalia olen yrittänyt opiskella mutta kun tuo minun englanti  

t: Kimmo

Niin tosiaan olisi kiva saada joku på finska manuaali.. Kyllä minulla perus enklanti menee, mutta näissä teksteissä kun käytetään näitä hienoja "ilmailu-termejä"   niissä on vielä vähän puutteita..

kille:

Niin tosiaan olisi kiva saada joku på finska manuaali.. Kyllä minulla perus enklanti menee, mutta näissä teksteissä kun käytetään näitä hienoja "ilmailu-termejä"   niissä on vielä vähän puutteita..

Vaikea uskoa että kellään riittää mielenkiintoa alkaa suomentamaan tuota manuaalia koska aika harva sitä suomennosta tarvitsee. Sen sijaan ei muuta kun leikkimään vaan sen fmc:n kanssa manuaali ja sanakirja pöydällä, kyllä se siitä!   Sitten jos ihan toivottomaksi menee niin voi kysyä vinkkiä esim. täältä.

FIN1979:
moi

Nyt on ATR-72-500  tyypitetty. On siinä kyllä mukava kone. Täytynee huomenna perehtyä koneeseen enemmän ja sitten ehkä vasta ensi viikola MCDU:n... Sen verran monimutkaiselta tuo näytti. Manuaaliin en ole koskenutkaan. Ehkä sitten kun tulee ongelma eteen

edit: Nyt on Service Pack1 Beta julkaistu http://atr.flight1.net/atr_builds.asp

Fixed issues:
- Nav Data conversion caused multiple CTD errors
- Fixed a problem in MCDU VNAV display which could cause CTD errors
- Fixed vertical flight director bar for backcourse mode
- Fixed vertical flight director bar for go around mode
- Fixed radio tuning
- Fixed drawing of DIRECT legs on the EHSI map display
- Route discontinuities and empty waypoints can't be selected on the LEGS page anymore
- Fixed ETA calculation on RTE DATA page
- Moved the splash window to the upper left corner (so it doesn't block the FS dialogs anymore)
- Fixed AP mode annunciations in EFIS composite mode
- Changed German text to English text in the ATR reference file
- Fixed Wing View Only aircraft model to remove a transparency issue around the engine
- Fixed a couple minor issues that affected Text-o-Matic and the Configuration Manager.
- Updated the sound.cfg to re-reference a wav file to the correct one (autopilot).

Added features:
- Fade in/out effect for main EFIS displays

Jani

FIN1979:
moi

Nyt on meikäläisellä pientä ongelma tuon Gust Lockin kanssa. Olen yritäänyt ottaa sen pois manuaalissa annettujen ohjeiden perusteella mutta en saanut mitään sinistä valoa syttymään overhead paneelissa Hydrauliikassa.

Kokeilin mennä myös chekkilistojen kanssa tuon läpi mutta aina jymähdän siihen Gust Lockin poisto kohtaan. Saako sitä Pedestaalissa sijaitsevaa gust lock vipua siirrettyä mitenkään manuaalisesti pois että saisin take off powerin ilman erillistä säätöä ?

Pitänee vielä tuota manuaalia tutkia mutta vaikka tein sen ohjeiden mukaan ei minulla syttynyt sinistä valoa sinne hydrauliikka osioon vaan ne kolme nappia olivat joko OFF asennossa tai mustana.

Olisko tuosta gust lockin poistosta jotain kuvitettua step by step ohjetta saatavilla. Manuaalissa tuo kun on vain kirjoitettuna.

Vielä näin ATR aloittelijana käynnistän moottorit CTRL+E näppäin komennolla  

Jani

sami:

manuaalissa annettujen ohjeiden perusteella mutta en saanut mitään sinistä valoa syttymään overhead paneelissa Hydrauliikassa.

Mitä sinistä valoa...? (=minne tarkalleen)

Kokeilin mennä myös chekkilistojen kanssa tuon läpi mutta aina jymähdän siihen Gust Lockin poisto kohtaan. Saako sitä Pedestaalissa sijaitsevaa gust lock vipua siirrettyä mitenkään

Sen saa pois kun klikkaat siitä kaasuvipupaneelista sen ylälaidassa olevaa tummaa laatikkoa. Näin muistaakseni...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page