Flight1 ATR-72-500 Julkaistu !!!!!

<< < (17/32) > >>

sami:

Sami lennättekö muuten SID:t aina ilman LNAV:ia ? Mitenkä STAR:ien laita? Eikös ollutkin niin että ATR72:n laitteisto ei ole RNAV kelpuutettu (päteekö myös -500 sarjaan), jolloin ainakaan RNAV SID:ejä ja RNAV transitioita ei ole lupa lentää?

RNAV-transuja tai sidejä ei saa lentää koska purkki on B-RNAV (Basic) hyväksytty ja em. vaativat P-RNAVin (Precision). LNAV:lla voi kuitenkin lentää normaali Sidejä ja Stareja (esim. Pivak 3D / EFHK, näin joku esimerkki hatusta vedettynä).

kille:

Ehkä asennuksessasi tms. on sitten jotain pielessä. Olen lentänyt kymmenkunta lentoa ympäri Eurooppaa (jopa verkossa) sp1betalla ( sp1 on jo ladattu mutta ei asennettu) ja tämä kone on ollut harvinaisen vakaa, vaikka syökin tehoja (ymmärrettävästi). Ainoa kaatumiseni tuli heti aloitettuani simun (LOWI GAP) ennenkuin edes ehdin napsauttaa mitään.. (syy tod.näk se että taisi olla 3. tai 4. simun käynnistys ilman tietokoneen boottausta).

Käypä lukemassa (ja kirjoittamassa) ATR:n omaa foorumia.

Jees, seuraan ja kirjoittelen ATR:n omalle foorumille kuten jo mainitsin, mutta siellä on samanlaista postausta jo kasapäin. Katsotaan nyt miten homma siellä etenee.

Kaikki kaatumiset minulla ovat tapahtuneet nimenomaan FMC:n käytön yhteydessä, käytätkö itse ko. laitetta lainkaan? Sitähän ei välttämättä tarvita lennolla. Ainakin EETN:n starit ja tutorial-lennon reitti aiheuttavat tätä ongelmaa, paljoa muita en ole ehtinyt kokeilla. Ensimmäisen loppuun viedyn lennon sain kuitenkin tehtyä, EETN-EFHK, huraa!   Tällä välillä ei ollut mitään FMC-ongelmia.

Vaikuttaa kovasti siltä että kaatumiset johtuu mädästä navdatasta. Tietokanta on ilmeisesti generoitu DAFIF-sotilastietokannassa jonka muuntamisessa simukäyttöön on ollut ongelmia muillakin tekijöillä. Feeltheren CRJ:n DAFIF-kannasta tehty navdata, erityisesti SID/STAR osasto on hyvin rikkonainen ja euroopan osalta hyvinkin heikko.

petepawn:
"Kaikki kaatumiset minulla ovat tapahtuneet nimenomaan FMC:n käytön yhteydessä, käytätkö itse ko. laitetta lainkaan? "

Kyllä. Olen varmaankin tehnyt joka lennon FMC:n avulla.. niin pitkälle kuin mahdollista.

En tiedä onko SP1 (tai sen beta) osannut korjata tätä? Nimittäin ennen SP:ejen ilmestymistä annettiin ohjeeksi käydä poistamassa NAVdata kansiosta kaikki tiettyä päiväystä vanhemmat filut, koska epäilivät vahingossa mukaanjääneiden vanhojen duplikaattien olevan fmc:n kaatumisen syy. Tein sen ennenkuin edes kertaakaan olin käynnistänyt simua. Käypä tarkistamassa se navdatakansiosi, koska eno saa sanoa poistiko/poistaako sp:n asentaminen nämä vanhat..

ahaka:
Kyllä se FMC koneen kaataa jos tekee jotain mistä se ei tykkää. Esim. joissain tapauksissa klikkaa pari kertaa legs -sivulla waypointin nimeä vahingossa ja desktopilla ollaan. Tosin ilmeisesti kaikilla se ei kaadu vaikka mitä tekisi, luulisi että olisivat beta vaiheessa jo huomanneet tuon kun nytkin näin moni käyttäjä asiasta valittaa.

mmniemi:

luulisi että olisivat beta vaiheessa jo huomanneet tuon kun nytkin näin moni käyttäjä asiasta valittaa.

Hohhoijaa. Luulisi, että ottaisit asioista kuitenkin selvää, ennenkuin sanot tuollaista. Testausta venytettiin ja venytettiin juuri siksi niin kauan, että löydettiin bugit ja ne myös korjattiin. Mutta koska on olemassa niin paljon eri laitteistoja ja etenkin käyttäjiä, ei meidänkään muutaman kymmenen hengen testaustiimi voi kaikkia bugeja löytää. Se on nääs kumma, että noita kaatumisia ei testaajilla edelleenkään pahemmin esiinny. Ja ne kaatumiset, jotka ovat olleet testausporukassa olleiden koneilla, ovat johtuneet pääasiassa tuosta virheellisestä tietokannasta, joka sitten siinä loppuhässäkässä pääsi pakettiin mukaan...

Harmi vaan, että minä en tiedä noista kaatumisten aiheuttajista yhtään mitään. Sen vähän, mitä olen tuota FMC:tä kokeillut, se ei ole kaatanut minun simua kertaakaan... Mutta Hans tekee koko ajan niska limassa töitä, että tuo paketti saataisiin kaikille toimimaan. Palkkana siitä tosin niin usein on tuollaiset "olisivat tehneet sen ja sen paremmin"-kommentit  

Navigation

Up one level

Next page

Previous page