Banljusen ESMO

(1/2) > >>

sas163:
Hej!
Väntar med spänning på min hemstads ESSX-sceneri och har under  tiden roat mig med att installera ESMO. Jag har dock stött på problem med banljusen som inte löper längs banan utan drar ut på åkern bredvid. Bansträckningen verkar skifta några grader i FS9 kontra sceneriet. Är detta ett känt problem? Jag har sökt på div. forum utan att hitta svaret.
(Är ESOW månne på gång oxå?)  

Stefan Lindestad

bpahe:
Hej Stefan!

Det här låter litet märkligt! Kan det vara så att du inte har installerat AFCAD-filen rätt? Den heter SDT_ESMO_AFD.bgl och skall återfinnas i mappen FS2004/ADDON SCENERY/Scenery och ingen annanstans. Vår placering av banan skiljer sig en aning från MS placering, och faktum är att banbelysningen skiljer sig litet i vinkel mellan FS2002 (som sceneriet utvecklades i) och FS2004.
Om inte detta löser ditt problem, posta gärna en bild på problemet!

/hans

Ang. ESOW - för närvarande planeras inte en komplett renovering av denna flygplats, men tanken finns att ev. förbättra delar av sceneriet.  

sas163:
Tack för snabbt svar. Jag är en van FS2002-användare men har nyligen börjat bekanta mig med FS9. Den "scenery"mappen som ska ligga direkt under "addon scenery" hade jag av någon anledning tagit bort då den avvek från hur det ser ut i FS2002. Jag trodde den hade skapats genom mitt installerande av div. andra scenerier. Den är nu åter på plats och innehåller AFD.bgl-filen. Ska övriga dylika filer även de placeras i denna mapp. Jag trodde att man lade dem i respektive sceneris egen"scenery" mapp. Så här ser det alltså ut i min dator .

[ Attachment removed / expired ]

Angående ESOW så levde jag i tron att det inte fanns något sceneri över denna flygplats. Jag har i alla fall inte lyckats hitta något. Finns den med i något "airport pack" ?

bpahe:

Angående ESOW så levde jag i tron att det inte fanns något sceneri över denna flygplats. Jag har i alla fall inte lyckats hitta något. Finns den med i något "airport pack" ?

Hej!

Först svar på denna fråga - nej, det finns nog ej, inte vad jag känner till. Vad jag menade med renovering är en förbättring av default-sceneriet. Jag skriver detta för att inte luras!  

Ang. ditt problem så ser jag ingen direkt förklaring, får klura på detta under dagen och se vad som kan vara. Mappen ADDON SCENERY/Scenery (respektive /Texture) skall definitivt vara kvar, och de fanns även i FS2002. En ominstallation av de scenerier du har installerat kan kanske vara aktuell, jag antar även att du har en "fräsch" installation av FS2004. Jag återkommer i ärendet!

/hans

sas163:
Jag tittade i addon scenery för min FS2002installation och båda mapparna finns mycket riktigt med men de är båda tomma. Vad används dessa till (förutom AFD2.bglfilerna, då)? Varje sceneri ,t.ex Swedflight, har ju egna mappar för ändamålet. Novis som jag är så undrar jag vad som kan tänkas hamna i texture mappen ,eller vad som skall vara där.

Navigation

Up one level

Next page