problem med nedladdning i IE6,SP2

(1/2) > >>

amadeus:
Jag använder mig "troget" av IE 6.0, SP2 som webläsare.
Tyvärr har det blivit något knas som gör att om jag ex. besöker avsim för att ladda hem filer inte längre får dessa som jag vill. Den laddar numera direkt från sidan och lägger i temporary, helt utan att fråga. Resultatet blir att filerna inte går att packa upp då de sägs vara korrupta.

Tidigare så kom det alltid upp en ruta som frågade vad jag ville placera filerna. Spara som.

Den vill jag få tillbaka.
Någon som kan hjälpa mig?

ziliu:
Jag hade också det problemet förut, och det var väl det främsta skälet till att jag bytte till Firefox. Nu frågar den, och sen kommer allting upp i den här snygga downloadsrutan istället, så allt är frid och fröjd!

Kanske du också borde fundera på att byta?

Gud:
Har samma problem som dig Peter, men när du ska ladda ner något från Avsim.com så kan du högerklicka på den länk som finns under all text, och där välja "Spara mål som"...

sarkostik:
Japp jag håller med Hans Liu, Firefox är det som gäller
www.mozilla.org

ziliu:
Förresten så kom jag på att man kan få tillbaka rutan som frågar vad man vill göra genom att göra som följer:

(Detta förutsätter att du har XP, samt en engelsk version av det. Om du har en svensk version, översätt allting som står inom citattecken med en svensk översättning, och hoppas att du översätter likadant som Microsoft har gjort. )

Gå till ett "Explorer"-fönster (alltså inte Internet Explorer, utan vanliga Windows Explorer där man ser alla filer man har på sin dator).

Bläddra till och klicka på "Folder options" under menyn "Tools".

Klicka på sidan "File Types" längst till höger.

Bläddra ner till och välj filtypen ZIP, "Compressed (zipped) folder".

Klicka på knappen "Advanced" längst ner till höger.

I den dialogrutan som kommer upp, kryssa för "Confirm open after download", den övre av de tre kryssrutorna.

Klicka på OK.

Voilà! Det funkade för mig, men det ändrar ingenting, jag kommer ändå vara Firefox trogen...

Navigation

Up one level

Next page