Koneiden tunnistus

(1/2) > >>

Battler:
Kauanko täällä on harjoiteltu taisteluja ikonien kanssa    Ilman niitä kyllä täytyy päästä melko lähelle, että tällä koulutuksella tuntee vauhdissa vilahtavat ampiaiset toisistaan. Useimmiten ei uskalla vetää liipasimesta    Ja sitten sitä onkin jo tontissa. Minä kyllä tulen pahasti jälkijunassa - tai sitten ei vain refleksist pelaa  

PS: Nyt minä olen selvittänyt tuon radio-ongelman. Se vain lyö jostakin syystä mikin input-asetukset nollille kun sammuttaa PC:n. Ne täytyy säätää ja varmistaa joka kerta. Ainakin Ollille kuului oikeilla säädöillä eilen hyvin.

Marski:

Kauanko täällä on harjoiteltu taisteluja ikonien kanssa    Ilman niitä kyllä täytyy päästä melko lähelle, että tällä koulutuksella tuntee vauhdissa vilahtavat ampiaiset toisistaan. Useimmiten ei uskalla vetää liipasimesta    Ja sitten sitä onkin jo tontissa. Minä kyllä tulen pahasti jälkijunassa - tai sitten ei vain refleksist pelaa  

PS: Nyt minä olen selvittänyt tuon radio-ongelman. Se vain lyö jostakin syystä mikin input-asetukset nollille kun sammuttaa PC:n. Ne täytyy säätää ja varmistaa joka kerta. Ainakin Ollille kuului oikeilla säädöillä eilen hyvin.

Sitten tarvitset koulutusta  

http://www.virtualpilots.fi/hist/WW2History-Tunnistus.html

Minulle on ollut ainakin FSNS:ssä ensimmäisiä kertoja.Hyvin nopeasti siihen tottuu.On vain muistettava hyvin koneiden muodot.Siiven muoto ja korkeusvakaajan paikka on aika hyvä tunnistuskeino.

EDIT:Niin ja jos on epävarma,että onko vihu vai oma,niin ration välityksellä voi esim. kysyä:"lentääkö kukaan suuntaan 152 korkeudella 750."

motojuzzi:
Jo näinkin pienellä kokemuksella alkaa tunnistamaan koneiden perusmuotoja.

Joidenkin venäläiskoneiden, kuten LaGG 3 tai Yak, nokka on usein tietynlaisen kaareva yläosastaan (sen paremmin en osaa kuvailla, tuolta Martin linkistä löytyy). Myös laggin siivet ovat samantapaiset kuin Spitfiressa eli ellipsin muotoiset ja eteenpäin suuntautuneet.

P-40:ssä on taas suora siiven etureuna ja iso, helposti tunnistettava nokka, varsinkin suoraan sivulta päin katsottuna.

IL-2 on puolestaan iso, ja siinä on hyvin erottuva ohjaamo. Sen oppii kyllä tunnistamaan, kun pari kertaa on simussa hyökännyt suoraan takaa päin kimppuun, ja tullut taka-ampujan teurastamaksi..  

Suomalaisten puolelta mersua on hankalampi erottaa punakoneista, mutta Brewsterin erottaa tynnyrimäisestä rungostaa suht helposti edestä- ja takaapäin. Sivulta se on myöskin omanlaisensa. Tuolla tappelun keskellä parit omat (eli suomalaiset) koneet tunnisti helposti siipien keltaisista merkinnöistä, mutta esim. minä käytän omatekoista nahkaa, joissa noita keltuaisia ei enää ole.

Lisäksi, jos takaapäin kuuluu aseiden pauketta, voi äänistä joskus päätellä ampuuko jokua sinua vai vihua. Brewsterin pyssyjen vinkunan tunnistaa aika hyvin, ja samaa pätee joihinkin muihinkin koneisiin. Kutien väri vaihtelee myös eri koneilla.

Jos lähestyt kahta konetta, joista et tiedä kumpi on oma ja kumpi vihu, niin voit radion kautta pyytää kaveria vilkauttamaan valoja (navigation lights, kannattaa säätää itselleen joku hyvä näppäinkomento tälle), jolloin tietää kumpi on oma kone.

Kyllä niitä koneita oppii tunnistamaan, kunhan vain harjoittelee tuolla ilmassa. Mitään kummempia tuntomerkkejä en ainakaan itse jaksa painaa päähäni, ajan kanssa ne oppii.

Battler:
Näissähän sitä - näin aluksi. Varmin tunnistus tosiaan on, kun rätisee, paukkuu, pellin palat lentelee ja öljyt tulee naamalle: Se OLI vihu  

Eniten kuitenkin jurppii, että jos joskus pääsee tosissaan hollille ja saa päästellä läheltä lippaat melkein tyhjiksi niin Laggi se vain lentää kuin Watt Vainion Albatrosssi  

Navigation

Up one level

Next page