Hackande bild (efter en stund)
peotech:
Har inte flygit på ett tag, men har nu blivit sugen igen. Har dock råkat på ett problem som jag inte kommit tillrätta med:
Laddar FS och skapar en flight, var som helst. Ligger ungefär på 10-15fps på en "crowded" flygplats (jag har Ultimate Traffic installerat). När jag sedan trycker pushback, eller gas, så rullar det fint i 5-6 sekunder för att sedan börja hacka med knappt 1 fps!? Detta oavsett vilket plan eller vilken flygplats jag befinner mig på.
Jag har testat ett antal grafikdrivrutiner, såväl Nvidias egna som Omegadrivers, med samma resultat, rullar fint i några sek för att sedan balla ur och börja hacka.
Har aldrig haft detta problem innan, så något måste ha hänt, det verkar dock inte som det beror på grafik-kort eller grafikdrivisar.
Startar jag en flight i luften så flyter allt på...
P4 2,5GHz
512Mb RAM
Geforce Ti4600
Soundblaster Audigy
några idéer?
/Peter
OscarP:
Har väl egentligen inget svar direkt...
Men, har du uppdaterat till SP2 eller kanske till FS9.1? I så fall kan du söka på exemplevis AVSIMs forum, där är det många som tycker att dom fått lägre FPS i FS efteråt.
Annars får du väl fundera på vad du har installerat/ändrat i datorn sedan du flög senast då det fungerade bra...
peotech:
Hej Oscar,
Jag har installerat uppdateringen till FS, men inte XP SP2.
Visst har jag intallerat en hel del program och spel sedan jag flög sist, men inget som borde påverka FS tycker jag. Det skumma är ju att fenomenet är detsamma oavsett vilka grafikdrivrutiner jag använder.
/Peter
Johan:
Jag har hört att dessa problem är ljudkortsrelaterade, testa att ladda ner dom senaste drivrutinerna till ditt ljudkort.
peotech:
Hej Johan,
Jag har de senaste drivrutinerna till Audigy från Creative, men samma fenomen.
Jag kan köra Spotview och panorera runt hur bra som helst, utan hack.
Men som sagt efter att jag börjat rulla så dröjer det 5-6 sekunder, och sedan börjar det hacka. Slår jag då till bromsarna så verkar det som problemet nollställs igen, och jag kan börja rulla utan hack igen i några sekunder.
Mycket skumt
/Peter
Navigation