Grafiken

(1/2) > >>

heffa:
Hej

Nu när jag har tittat runt lite på bilder som finns här i forumet så börjar jag fundera.
Jag har inte så bra grafik som alla andra.
Jag har ett ganska nytt grafikkort Radeon 9800pro.
Kan ni je mig några tips på hur jag kan få det lika snyggt som alla andra?
och hur fixar man 3D cockpitar i planen?

tacksam för svar.

//Heffa

CH001:
Vi börjar väl med "The basics"

Börja med att ladda ner en schysst drivrutin till ditt kort. Omegas drivare rekommenderas.

www.omegadrivers.net

Sedan väljer du bort kantutjämninger (AntiAliasing) i flygsimulatorns inställningar och ställer in AntiAliasing och Antisotropisk filtrering i drivrutinen istället.

När det gäller 3D cockpitar i planen så finns dom antingen med, eller inte, i flygplanens modeller.  

BJK:
Är Omega bättre än ATI´s orginal-drivare eller?

Vi börjar väl med "The basics"

Börja med att ladda ner en schysst drivrutin till ditt kort. Omegas drivare rekommenderas.

www.omegadrivers.net

Sedan väljer du bort kantutjämninger (AntiAliasing) i flygsimulatorns inställningar och ställer in AntiAliasing och Antisotropisk filtrering i drivrutinen istället.

När det gäller 3D cockpitar i planen så finns dom antingen med, eller inte, i flygplanens modeller.  

CH001:

Är Omega bättre än ATI´s orginal-drivare eller?

Ja, definitivt.
Till och med ATI själva har erkänt dom.  

Här är ett litet klipp från Omegas hemsida:

(11/09/03)
The Omega Drivers have been recognized by ATI as the best moddeed drivers in the Internet!!!

Here is a quote from Terry Makedon when he was interviewed by a German Magazine:

"ATI supports the enthusiast community wholly. Omega Drivers are in fact a good example of ATI's user community at its best. What they are in principle are CATALYST drivers with different settings enabled via registry keys and other such methods. This provides users an alternative to ATI's CATALYST default settings. While there are a few different modification drivers out in the community our relationship with the creator of the Omega Drivers is of the highest working standard. The author of these drivers is part of the CATALYST beta driver testing team and also in direct contact with ATI. In fact we would go so far as to say that if a user chooses to go the mod driver route they go with the Omega Drivers."

Many thanks to ATI and their support team for this honor!

Also many thanks to all the Omega Driver users all around the world for their support.

BJK:
Då ska jag byta strax då!  

Det stod nått tvetydigt om att man skulle avinstallera ATI Control Panel först, och sedan är det valfritt om man vill avinstallera gamla drivarna eller bara skriva över? Hur ska man göra för bästa resultat, och ingår det en ny Control Panel så man kan justera ina 3d-inställningar?

Navigation

Up one level

Next page