VATSIM kuvia tänne

<< < (65/322) > >>

flaitsimulaatori:
Quote

Hei!

Jos nyt mennään pilkunviilaus tasolle, niin pari asiaa voi tosta yläpaneelista korjata:
-Yaw damper päälle
-APU:n air ON -asentoon
-Battery-kytkin varmistimeen
-(Polttoainepumput vain niille tankeille, joissa löpöä.)
-Startteri OVRD-asentoon, jos käytät jäänestoa nousuun.
-Laipat 15 tarvitaan suhteellisen harvoin

Paha näistä on mennä sanomaan. Eikä se nyt ole koneen operoinnin kannalta niin tärkeää, onko yksi batteryvipu varmistimessa vai ei. Kyllä se realistinen operointi muista asioista koostuu, nippelitiedolla voi sitten parantaa suoritusta.

www.hilmerby.com on hyvä "QRH" MD-lentäjälle!


Kiitos näistä!  Semmosia kysymyksiä olisi vielä, että itsekin olen kuullut tuon, että tietenkin pidetään vain niitä pumppuja päällä joiden tankeissa on löpöä, checklistassa lukee vain "all fuel pumps on". Tämä siis before start checklistassa. yawdamperiahan ei pidetä nousujen ja laskujen aikana päällä, niin miksi se sitten pitäisi olla nyt päällä?  Ja vielä viimeiseksi se, että ainakin noissa kaikenmaailman speed charteissa nopeudet ovat laippa-asetukselle 15. Eli onko se 15 astetta siis siltikin "väärä" asento?

 Vastauksia kiitos. 

Juuso:
Morjens!

Yaw Damper on itseasiassa aina päällä, myös nousujen ja laskujen aikana.
Jos tarkoitat LAGO:n paneelin mukana tulevia ns. simun sisäisiä nopeuslappuja, niin muistathan pyöritellä pedestaalin vasemmasta laidasta Flap Readout-rullasta halutun laippa-asetuksen, joka tosiaan on lähes aina juurikin tuo 11. Tämän jälkeen nappaat valikon S-sarakkeesta nopeuslaput esiin, ja huomaat että 15 on korvautunut 11:sta. 

-J


Lauri:
Quote

Morjens!

Yaw Damper on itseasiassa aina päällä, myös nousujen ja laskujen aikana.
Jos tarkoitat LAGO:n paneelin mukana tulevia ns. simun sisäisiä nopeuslappuja, niin muistathan pyöritellä pedestaalin vasemmasta laidasta Flap Readout-rullasta halutun laippa-asetuksen, joka tosiaan on lähes aina juurikin tuo 11. Tämän jälkeen nappaat valikon S-sarakkeesta nopeuslaput esiin, ja huomaat että 15 on korvautunut 11:sta. 

-J


Minäkin käytän useimmiten juuri tuota laippa-asentoa 11. Silloin V-nopeudet ovat sopivan alhaiset etenkin Suomen kenttien tarkotuksiin. Tietysti jos lähdetään joltain erittäin lyhyeltä baanalta tai ei aloiteta kiihdytystä radan päästä, olisi hyvä käyttää tuota suurempaa laippa-asetusta. Saavutetaan taas pienemmät V1, VR, V2 jne. nopeudet.

flaitsimulaatori:
Virtual Finnairin lento AY417 Kemi-Tornioon saapui nelisen minuuttia etuajassa. Tässä juuri laskeuduttu EFKE:n lumiselle kiitotielle numero 18.

[ Attachment not found - or removed ]

ToniT:
Näyttää ihan ku ois kone ilmassa     Ihan vinkiks, että ton SB3:n oman transponderin saa kyllä poiskin.. Ettei sitä tartte tolleen piilottaa 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page