VATSIM kuvia tänne

<< < (149/322) > >>

Staok:
Cargodogin elämä jatkuu, ESMS-EDDK = paluu kotikentälle.

Rullaati rullaati, transponder RA/TA ja flight control chekki menossa.


Saatiin lennonjohdolta line-up lupa, mr. Saarinen paraikaa tulossa kiitotien 35 odotukseen.


Power set.


V1


"Sweden Control, guafton, UPS185 Heavy, passing 2000 climbing 4000."


Selvitettynä pinnalle 340, passing 5000ft QNH1013, cross check.


Mr. Saarinen tekee lentoonlähtöä


Passing FL100, 1013 check, landing lights off ja kiihdytellään.


Näin mennään.


Sitten katkesi yhteys lennonjohdon kanssa, syystä jota ei tiedetä (vika siis ei meissä), mutta varmuuden vuoksi koodia 7600 boksiin.


"Bremen Radar good evening, UPS185 heavy, FL340"


Levitetään sinappikaasun maineen saaneita vanoja taivaalle.


"UPS185 heavy, your traffic is B747 FL330, left to right around 20 miles at your eleven o'clock" "UPS185 heavy, has the traffic"


UPS185 heavy, your traffic is B737 from right to left, FL 320 around 5 miles at your two o'clock"


Ja sitten lähettiin alaspäin, tässä vaiheessa oltiin takas unicomilla.


Kaarretaan perukselle. (Kukaan ei sitten katso korkeusmittariin)


Stabiilina tullaan loppuosalle kiitotie 14L, gear down, flaps 30, checked.


Landing (päätös tehtiin kyllä jo)


14L Vacated, Mr. Saarinen tulee hyvänä kakkosena perässä.


Härvelit seis ja kone parkissa.



Seuraavaksi ihan oikea kuvastoori UPS Virtualin legiltä EDDK-OMDB, mutta siitä sitten myöhemmin.

BTW. LDS fanaatikot saa antaa piiskaa.

kille:
Quote

BTW. LDS fanaatikot saa antaa piiskaa.


Piiskaa ei tule mutta yritetään jotain nakella kun pyydetään 

- pidetään se transponderi poissa päältä ennen lineuppia
- lentoonlähtötehojen ohella kannattaa alentaa myös nousutehoja, CLB2 on vallan riittävä näillä painoilla kun mennään Euroopan sisällä, eikä tule niin kiiruskaan alkunousussa
- jos ei aja Cat 2-> autolandia, ratkaisukorkeus saisi olla mielummin ihan korkeusmittariin bugattu, yhtiökohtaista voi olla sekin. jos sen muistaa asettaa oikein, hehhehe

Osta FS2crew, se on mainio, ei unohdu korkeusmittarit sun muut. Saako muuten koodia 7600 edes käyttää vatsimissa, teksti kun ei petä koskaan ellei sitten koko yhteys?

Staok:
Quote

Piiskaa ei tule mutta yritetään jotain nakella kun pyydetään 

- pidetään se transponderi poissa päältä ennen lineuppia
- lentoonlähtötehojen ohella kannattaa alentaa myös nousutehoja, CLB2 on vallan riittävä näillä painoilla kun mennään Euroopan sisällä, eikä tule niin kiiruskaan alkunousussa
- jos ei aja Cat 2-> autolandia, ratkaisukorkeus saisi olla mielummin ihan korkeusmittariin bugattu, yhtiökohtaista voi olla sekin. jos sen muistaa asettaa oikein, hehhehe

Osta FS2crew, se on mainio, ei unohdu korkeusmittarit sun muut. Saako muuten koodia 7600 edes käyttää vatsimissa, teksti kun ei petä koskaan ellei sitten koko yhteys?


1. Tosiaan, tossa ei pistetty itse transponderia päälle vaan TCASin pistettiin päälle ja se saa olla kyllä rullauksessa jo (yhtiökohtaista tämäkin).

2. En jaksanut/viitsinyt laskea de-rateja tolle lennolle, tuleville kyllä mikäli aikaa riittää.

3. DH mulla on radiokorkeusmittarissa ja korkeusmittariin bugattuna SSA(Sector Safety Altitude)

4. QNH unohdus johtu ihan huolimattomasta checklistin luvusta, korjasin kyllä piakkoin tuon jälkeen

Ja kyllä vatsimissa saa käyttä koodia 7600 koska kaikilla ei välttämättä ole näppistä käytettävillä(koti-ohjaamot for example), ainoa koodi mikä vatsimissä on kielletty on 7500 ja se lienee ihan perusteltua.

Kiitos palautteesta

kille:
Quote

Ja kyllä vatsimissa saa käyttä koodia 7600 koska kaikilla ei välttämättä ole näppistä käytettävillä(koti-ohjaamot for example), ainoa koodi mikä vatsimissä on kielletty on 7500 ja se lienee ihan perusteltua.


Täyttä totta. Täytynee hukata näppis johonkin.. 

Stumppi:
Tässä muutama kuva legiltä EGLL-KJFK. Atlantin yli ajettiin, mutta Bostonin yllä Squawkbox pisti simun matalaksi, ja lento päättyi simulaattorin kaatumiseen. 
Joka tapauksessa, lentoaikaa oli yhteensä viimeisimmän lokimerkinnän mukaan 07:15h, ja löpöä oli kulutettu 63.4 tonnia.

Reitti oli seuraavanlainen
CPT YL9 KENET UN14 PEMOB UN24 SLANY UL9 MALOT 5420N 5530N 5540N 5450N CARPE REDBY YNA J549 CL J564 PQI J55 ENE


Ratsumme, Mustang Sally oli Heathrowlla portilla 335.
[ Attachment not found - or removed ]

Tässä ollaan vielä Euroopan puolella, FL340, josta myöhemmin lätäkön päällä jatkoimme FL360 -> FL380
[ Attachment not found - or removed ]

Cruisaillaan Atlantin yllä. Kovat vastaiset tuulet puhalsivat koko matkan vastaan, parhaimmillaan komponenttia oli päälle 100kt, joten lentoaika venyi
[ Attachment not found - or removed ]

Auringonlaskun ratsastajat.
[ Attachment not found - or removed ]

Tässä ollaan muistaakseni jo Kanadan rannikolla
[ Attachment not found - or removed ]

Viimeinen kuva ennen simun kaatumista. Kanadan yllä...
[ Attachment not found - or removed ]

Navigation

Up one level

Next page

Previous page