FB-sessio online.

<< < (13/27) > >>

BluesmanSF:
Mukana ollaan, laittakaa jotain aikaa?

OPe:
Oisko klo 19:00 sopiva?? Voin laittaa servun pystyyn.

motojuzzi:
Täytyy sanoa, että session loppupuolella mulla, Bluesilla ja Lokilla meni homma aika putkeen. Yhteistyö toimi todella hyvin ja toiminta oli tehokasta, joten tässä vähän mietin, että miten me oikein sitten toimittiin. En pystynyt mitään kauhean ihmeellistä tai erikoista syytä keksimään, mutta tässä vähän mietiskelyn johtopäätöksiä.

Nimittäin pääidea meillä oli pysytellä koko ajan lähekkäin: kumpikaan meistä (sitten kun Loki oli lähtenyt ja jäätiin kahestaan Bluesin kanssa sinisille) ei lähtenyt hyökkäämään siten, että toinen olisi jäänyt kauas ylös tai muutenkaan kauas. Näin tiedettiin koko ajan toisen sijainti, säilytettiin näköyhteys ja päästiin nopeasti apuun, jos tarvitsi. Ja apuahan tarvittiin, mikä oikeastaan olikin koko homman ydin.

Eli viimein onnistuttiin käyttämään mersuja hieman tehokkaammin. Aina, kun toinen joutui pulaan, toinen lähti apuun kovaa vauhtia. Sitten apuun tullut saneli minne päin pulassa oleva kääntyy tai ainakin pulassa oleva kertoi kääntöaikeistaan ajoissa. Eli ei mitään uutta auringon alla, näin käsketään monissa taktiikkaoppaissa tekemään. Joka tapauksessa näin apuun tullut pääsi aina nopeasti vihun perään, ja ampui sen alas ennen suurempia ongelmia. Mersuilla kun tosiaan pääsi helpohkosti kaasuttamaan tehokkaan ampumaetäisyyden ulkopuolelle (ainakin luulen niin, kun niin vähän tuli omaan koneeseen osumia) ja kaveri sitten yhtä nopeana pääsi vihun perään.

Toisaalta myös onnistuttiin varmaan ihan hyvin hillitsemään ylimääräiset kaartohalut, ja yritettiin pitää nopeutta yllä. Oma tuntumani oli, että normaalissa hävittäjä vs. hävittäjä dogfightissa kannattaa gunpodit jättää pois, koneesta huomasi, että se oli kevyempi ja ketterämpi.

Siinä vaiheessa, kun oli kolme konetta meitä kahta vastaan, oli mukana kyllä (kuten varmaan muissakin tilanteissa) varmasti onneakin. Mutta homma toimi taas, ensin Blues ampui mun perässä olleen koneen alas (perässään kaksi spittiä), kaartoi sitten sovittuun suuntaan, jolloin minä pääsin ampumaan toisen Bluesia häirinneen spitin maahan. Viimenen kone hoituikin sitten pienen pyörimisen jälkeen myös yhteistyönä.

Tämä saattaa olla vähän typerää höpöttämistä, mutta itse olin todella iloinen, kun saatiin niin hyvin homma toimimaan. En ole koskaan ennen selvinnyt näin pitkää aikaa mersulla hengissä Desertissä, joten taas sai vähäsen toivoa takaisin siitä, että josko minäkin vielä joskus oppisin hävittäjällä toimimaan. (JPV varmaan huomasitkin valtaisan innostuksen mun äänessä, kun tulin siinä lopuksi vähän vielä höpisemään..  )

Tällasta toimintaa vaan vaikeuttaa se, että pitää puhua paljon, ja jos meitä on kahdeksankin tyyppiä samaan aikaan radiossa ja taistelussa, niin tulee koko ajan puhuttua päällekkäin.

Eiköhän siinä ollut nyt höpinää tarpeeksi, toivottavasti samanlainen toiminta onnistuu vielä myöhemminkin.

Btw, se meidän jekku viedä Stoke (?) Lokin maassa olleen satakympin takatykin eteen oli kyllä aika hauska, toinen kerta ei sitten ihan enää onnistunut..  

BluesmanSF:
Juu ei menny höpöttämisen puolelle, tuossa oli juuri ne pääkohdat minkä takia homma pelas..  

Mersu oli todellakin nopea ja pienellä kaartelulla siipimies sai aina hädässä olevan kiinni ja ahdistelijan tähtäimeen.. Oli se niin helpottavaa kuulla Käryn tai Lokin huutavan "Irti!",kun itse kyyristelit Mersussa á la Swiss Scheese..

Ja homma toimi todellakin niin että kaverille jolla oli Spitti kutosessa, annettiin ohjeita (tai tämä tiedotti aikeistaan, kuten Käry tuossa mainitsi) lentää siihen ja siihen suuntaan, kääntymään oikealle/vasemmalle ja sitten kun loppujen lopuksi saikin hätistettyä sen Spitin/P-40 kaveria hiillostamasta, oli siinä tunnelma katossa..  

Ja todellakin! Hitto että oli hauska tilanne oman kentän päällä kun Loki oli satakympillä platalla juuri laskeutuneena, oli mulla jälleen kerran P-40 perässä, ja jollain välähti!: (en muista kumpi se oli, Loki vai Käry) Ajan matalalla kiitotien suunnassa Lokin yli, jotta Loki pääsee täräyttämään taka-ampujalla mukavasti  Warhawkia vastapalloon .. Ja niinhän siinä sitten kävikin.. Oli siinä naurussa pitelemistä.  

Jotta tämä ei menisi ihan Käryn toistamiseksi, mainitaan vielä se kun illemmalla oltiin enää JPV:n kanssa kaksin servulla, otettiin kumpaisetkin Emilit alle että ois samat koneet, niin otetaanpahan miehestä mittaa..   Noh, ilmaan kun päästiin niin jumalattoman tasaista vääntöä riittikin sitten 15:sta minuutiksi, kummatkin päästin tosin ehkäpä kerran kunnolla toistemme perään ja kummallakin kerralla pilvet pelastivat.. Elikkä todellinen energiatappeluhan siitä syntyi, kunnes sitten huomasin JPV:n matalalla ja ajattelin tilaisuuteni koittaneen, mutta kun pääsin lähemmäksi, näin että ropelli ei liikkunut ja JPV:kin jo ilmoitti että löpöt on loppunna.. Draw!   No ihan hyvä päätös tuolle taistelulle..  

Marski:
Jeesh, hauskaa oli varsinkin "hikisellä stukalla" ampua alas Hurricaneja  

Navigation

Up one level

Next page

Previous page