Luontokuvia :)

<< < (485/1143) > >>

Vesku:

Vesalta hieno kuva tuulihaukasta, itse olen saanut kunnian kasvattaa tuulihaukan pienestä untuvikosta kaksivuotiaaksi asti siten että haukka oppi vielä itse metsästämään luonnossa, tähän työhön kului yksi pitkä kesä keräten eteläpojanmaalla hepokatteja ja pieniä metsähiiriä ja myyriä ravinnoksi, 20 hiirenloukkua oli jatkuvassa kierrossa pellolla ja metsänreunassa ja muutama jyrsijä jäi joka yö saaliiksi, saaliit sidoin virvelin siimaan ja viskasin heinäniitylle ja hitaasti liikutellen houkuttelin tuulihaukan sen nappaamaan haukan nimi oli muuten iikku, itsestä viroittaminen oli itselle raskasta aikaa ja iikku pyöri pitkään mökin lähistöllä vähitellen laajentaen reviiriään mutta näin sen useasti saalistavan itse niityn päällä hepokatteja menestyksekkäästi.

Iiikku oli muiden sisariensa tavoin pesästä tippunut pokanen, ilmeisesti myrsky tai varikset olivat tehneet tehtävänsä itse uskon että myrsky koska varikset tuskin olisivat jättäneet untuvikkoja rauhaan iikku oli ainoa henkiinjäänyt poikanen, iikku oli minulla vuosina 83-85.

Kivoja muistoja Iikusta. 

Tässä nuori hiirihaukka harjoittelee saalistusta hakkuuaukealla.

[ Attachment not found - or removed ]

Vesku:
Laitetaan muutama Sääksi näytille..

JiiHoo:
Komeita taas.

Pohtiolammelta?

Vesku:

Pohtiolammelta?

Sieltä ne.. Hyvä paikka Sääksien kuvaukseen. Liikennettä on noin kolmen vartin välein, joskus useamminkin. Aamulla saa parhaat kuvat joten avain kannatta hakea edellisenä päivänä jos ei meinaa olla yötä..

JiiHoo:
Meillä on mökki tuossa vieressä. Täytynee käydä kopissa, kun ostan putken(siis tuohon sopivan).

Navigation

Up one level

Next page

Previous page