Luontokuvia :)

<< < (681/1143) > >>

dingman:

Kiitokset. Minulle kelpaa hyvin tuulihaukka - sellaiseksi porukka noita ensin arvelikin. Sitten jostain syystä päättelivät ampuhaukaksi. Minä en noista tiedä mitään  

--
Lauri

Kyllä minä sanoisin ampuhaukaksi!!

Eagleheart:

Kyllä minä sanoisin ampuhaukaksi!!

Joo minustakin tuo näyttää enemmän ampuhaukalta. Tuulihaukallahan on keltainen silmärengas jotta en ainakaan noissa kuvissa näe.

Arto:

Joo minustakin tuo näyttää enemmän ampuhaukalta. Tuulihaukallahan on keltainen silmärengas jotta en ainakaan noissa kuvissa näe.

Joo siis tuulihaukalle tulee se iho silmän ympärillä keltaiseksi vasta aikusena, perhanan vaikea sanoa kyllä kumpi on, tuo on mielestäni poikanen jolle emo on tuonut saaliin, onko kuvia niistä toisista jos niillä on harmaa silmän ympärys on ne ampuhaukkoja, aikuisella tuulihaukalla on aika pitkä pyrstö suhteessa ruumiseen se on kanssa hyvä tuntomerkki, tuulihaukka naaras on myös aika suttusen näkönen verrattuna koiraaseen.

Tuulihaukka syö pääasiassa hepokatteja mutta on kyllä se nappaa linnunkin välillä.

Tuulihaukasta on muuten aika hämääviä variaatioita eripuolella maailmaa joissakin paikoissa lintu on melkein kermakahvin värinen ja mustat siiven kärjet yms.

Tuo voi olla hyvinkin ampuhaukka.

Tonih22:
Ukkosrintama lähestyy Kontiolahtea Polvijärven suunnasta.

[ Attachment not found - or removed ]

nk:
Hetken jo luulin löytäneeni erittäin harvinaisen tammikukkajäärän, mutta taitaa se sittenkin olla ihan tavallinen nelivyöjäärä (tai joku muu kukkajäärä)? "Tunnistus" tehty googlen kuvahaun avulla, joten jos joku tuntee jäärät paremmin, niin hihkaiskoon. Etenkin jos tuo on joku harvinaisempi tapaus!

Pituutta tuolla oli n. 15mm (ilman sarvia), tavattu Tampereella.

[ Attachment not found - or removed ]

Navigation

Up one level

Next page

Previous page