Luontokuvia :)

<< < (717/1143) > >>

mmniemi:

Alotetaan nyt sitten siitä, että missä järjestyksessä sä etenet, eli kun sulla on ihan raakakuva siinä näytöllä, niin editoitko sitä ensin, sitten pienennät ja sitten terävöität ihan lopuksi, vai mikä on sun flow?

Kuva auki Lightroomiin --> pakolliset käpistelyt, eli rajaus, kirkkaus, kontrasti, värit/sävyt, mahdolliset hifistelyt () --> kuva pihalle. Sitten loput jutut tarpeiden mukaan PSP:ssä (Paint Shop Pro, vanha 7-versio). Jos pistän kuvan forumille, teen ensin pienennyksen haluttuun kokoon PSP:ssä ja sen jälkeen lopuksi terävöityksen. Eli käytännössä mun "flow" loppuu AINA terävöitykseen... Ei kun sorry, korjaan, vesileiman lisäämiseen

Jfredrik:
Kiitos Mikko tästä. 

-Jani

pile:

Sitten vielä tällainen lento-onnettomuuteen joutunut yksilö. Tömähti ikkunaan ja oli hetken aikaa pökerryksissä..

Taisi syyllistyä ilmailujuopumukseen... 
YLE

lehto:

Kuinkas yleistä tämmöinen on linnuilla?

Kyllä tuommoisia niinsanottuja "poks"-tiaisia on. Itse olen isäni kanssa vähän tutkinut tuonlaisia tinttejä, mutta yleensä syylät ovat pienempiä. Toisaalta olemme myös nähneen tiaisen, jolla oli n. 3/4 päästä yhtä syylää. näilla ressukoilla ei ole paljoa elinaikaa jäljellä. ilmeisesti tämä tintti lähtee lintujen taivaaseen ensi talvena. kuitenkin melko hyvä havainto. ei noita joka päivä tupsahda eteen.

Unzki:

Täytyy vielä erikseen todeta, että kylläpä on tarkkaa jälkeä Vesan ja Mikon kuvissa. Onko se vaan €€€€ kun puhuu vai enkö mä vaan sitten osaa?
-Jani

Moikka Jan!

Painin joskus saman ongelman kanssa ja löysin aikoinaan todella asiantuntevan artikkelin asiasta fredmirandasta (yllätys, yllätys) jossa asiaan on paneuduttu ajan kanssa. Tämä on todella perusteellisesti ja selkeästi kirjoitettu tutoriaali kuvineen päivineen ja ero on todella valtava. Tälläisen pienen webbikuvan pienennys ja terävöitys on todellakin tietotekninen asia eikä niinkään kalustoriippuvainen juttu Tässäpä siis sinulle ja toki kaikille muille luontokuvaajillekin, kuvat saa ihan uuden ilmeen

http://www.fredmiranda.com/forum/topic/726816

Navigation

Up one level

Next page

Previous page