Luontokuvia :)

<< < (721/1143) > >>

Jfredrik:

Ps. vetäiseppä tuohon tuon uudella tavalla terävöitetyn rinnalle vielä verrokiksi sellainen kuva, minkä teet muuten vanhalla metodilla, mutta loppuun lisään vielä terävöityksen. Mielellään just tuollainen kertaalleen klikattava sharpen, joka varmaan kutakuinkin joka kuvankäsittelyohjlemasta löytyy...

Eri kuva, mutta kokeillaas näillä.

Tässä olis tää uus metodi ohjeiden avulla.
[ Attachment not found - or removed ]

Tässä photarissa klikattu vaan kerran sharpen. Melkeenpä terävämpi (ja parempi) kun toi eka kuva. Ilmeisesti tossa ekassa kuvassa toi "smart sharpen" ottaa vähän tota terävöitystä veke? Pitää harjoitella ja kokeilla lisää. 

-Jani

mmniemi:
No, vähän riippuu, miltä kantilta katsoo. Molemmissa on paremmat puolensa näin irtaallaan vertailtuna

Mutta saisitko vieläkin sellaisen kuvaparin, mitkä olisi muuten identtiset, mutta eri terävöitystekniikat vain? Eli ei mitään reunuksia yms. Tarkoitus olisi laittaa ne päällekkäin kuvankäsittelyohjelmassa, että pääsisi ihan oikeasti vertaamaan...

Jfredrik:

Mutta saisitko vieläkin sellaisen kuvaparin, mitkä olisi muuten identtiset, mutta eri terävöitystekniikat vain?

Täs tulis. Muuten ihan sama kuva, mutta eri terävöitystekniikka.

Uusi tekniikka

Pelkkä sharpen

-Jani

mmniemi:
No niin, mä ajattelin beaveria, niin jätkä heittää mirrillä 

Ei vaan, kiitos vaivannäöstä. Joo, onhan siinä ero, kun noin pääsee katsomaan. Mutta vahvistaa toisaalta sitä epäilystäni, että onko se sitten oikeasti sen arvoista näihin forumikokoisiin kuviin ruveta hieromaan terävöityksen kanssa minuuttikaupalla, kun käytännössä saman tuloksen saa aikaan kertaklikkauksella...

Kreeta:
Selvä ero muuten noiden tikrujen turkin keltaisessa/oranssissa. Ekassa selvästi tummempi/oranssimpi/punertavampi, ihan miten asian haluaa muotoilla. Terävöitystekniikasta tuon eron ainakin pitäisi löytyä kun on muuten sama kuva... Itse olen kyllä kans huomannut, että kun PhotoFiltressä sitä sharpenia klikkaa niin selvästi kirkastuu kuva.

EDIT: Ero on itse asiassa hämmästyttävän suuri kun uudestaan katselen. Ei kai tuossa vaan oo jotain optista harhaa vai voiko terävöitystapa vaikuttaa noin paljon?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page