Luontokuvia :)

<< < (821/1143) > >>

HannaR:
täällä kun vaihtoehtoisesti saa myös siikaa, niin tuota simppua pidetään vähän niinkuin roskakalana. Pitää joskus tutustua sen sielunelämään paremmin, tuo mäti-juttu olikin ihan uusi tuttavuus.

Verkoista irrottaminen on kieltämättä aika eksoottista, vaikka ei se yllätinä tullut. Nyt alkaa taas sormet kestää

susiluoto:
En nyt muista simpunmädin hintaa mutta lienee samoissa kun hopea, ehkä siinä kullan ja hopean välimaastossa, oli ainakin joitain vuosia sitten.Juurikin tuolla Turun suunnilla kalastajat eivät itse sitä syö vaan kaikki menee kauppaan.Väri tosiaan hiukka outo ruokatavarana mutta maku........

55-HO:
Simpun mäti/maku  . Jos sattumalta simppuparvi lentää verkkoon, on parei jos ei simppusoppaa halua, heittää koko helan kunnalliseen kierrätykseen . On se selvittäminen senverran työlästä ja verkot halpoja. Pumpuliverkko 
T: nimim: kokemusta

HannaR:
höps. mähän en verkkoja kierrätä ennenku on ihan pakko, nehän nypitään irti vaikka sentin palasina, mutta verkot on vedessä taas seuraavana iltana.

Tosin joskus oon kuullu juttua että koko saalis olis haudattu muurahaispesään tai kompostiin ja otettu kivan puhtaana käyttöön taas vuoden jälkeen

55-HO:

höps. mähän en verkkoja kierrätä ennenku on ihan pakko, nehän nypitään irti vaikka sentin palasina, mutta verkot on vedessä taas seuraavana iltana.

Tosin joskus oon kuullu juttua että koko saalis olis haudattu muurahaispesään tai kompostiin ja otettu kivan puhtaana käyttöön taas vuoden jälkeen

Monasti simppusoppaa syöneenä totean: hyvvee 
Tuffa-vainaa muutamat nylonverkot kusiaispesään tyrkänny viitseliättömyydessään .

Navigation

Up one level

Next page

Previous page