Toisen maailmansodan kentät Lapissa

<< < (2/5) > >>

Mustang70:
Kemijärven kenttähän se ois myös.Kentän päästä löytyy Ju 87 D-5:n putoamispaikka,josta pari kuvaa.Itse kenttäalueelta löytyy saksalaisten hangaarin ja parakkien perustuksia.

[ Attachment removed / expired ]

[ Attachment removed / expired ]

Lonkka:
Moi!

Eikös tästä ollut jokin threadi aikaa sitten täälläkin?Yritin kaivaa mutten löytännä!

T:Harri

jlaukkanen:

Moi!

Eikös tästä ollut jokin threadi aikaa sitten täälläkin?Yritin kaivaa mutten löytännä!

T:Harri

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=17;action=display;threadid=27540

Tulppion kenttä taitaa olla ainoa käytöstä poistettu lentokenttä Kaamasen lisäksi. Sitten on vielä ziljoona lannoituskenttää.

TarppiVertainen:
No niin, nythän täällä puhutaan asiaa
Ei kai vaan Harri ole "hylykyukkoja", kun noin on paikat tiedossa?
Kaiveleppa täältä foorumilta yksi keskusteluaihe esille ja nosta sitä ylöspäin...

Kyseessähän on suurta suosiota saanut: "hylkypaikkoja etsimään"
Joku saa sen vaikka linkittää tähän, itse olen niin hylky, etten varmaan onnistu

Edit: Kaamasen kentän ympäristöönhän on pudonnut useitakin koneita..
Mersujakin on kaksi: mallisarjaa 109G6 aivan muutaman sadan metrien päässä toisistaan!
Muitakin värkkejä lähiseuduilta löytyy,mutta nyt en jaksa penkoa arkistojen aarteita.

Ja Kemijärven kentän päässä oleva hylky kuuluu 24.6.1944 pudonneelle Ju87-D5:lle, jonka Wnr on 130523.
Heinäkuun alussa kannattaa paikalla käydä, voi bongata jopa julkkiksia!
Paikallinen ilmailukerho järjestänee vuosittain jotain actionia kys. ajankohtana!

juice:
Sodankylän petkulassa on kenttä myös.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page