Joystick Problem

(1/1)

airbus380:
Hej!

Jag har en Logitec Extreme 3D Pro, problemet är att det inte går och ibland väldigt trögt att svänga till höger med vissa flygplanstyper. Jag har kalibrerat men det tycks inte fungera. Någon som vet hur man kan fixa till problemet.

Tacksam för all hjälp.

/Serdar

soderfjarden:
Hej Serdar. Har haft samma problem med min förra dator. Ibland fungerade joysticken och ibland inte. Ibland fungerade den bara i en riktning och ibland inte alls.

Gör så här:

Plugga ur joysticken från datorn, ta sedan och installera om mjukvaran till din joystick, plugga sedan i joysticken igen. Om inte det hjälper kan det vara någonting fel med USB-porten, eller något fel med joysticken.

airbus380:
Tack för tipset. Typiskt när man tror att problemet är löst, så dyker det ett annat problem upp, jag hittar nämligen inte installations cden, har letat överallt.  .

Jag skall till butiken där jag köpte den, och fråga om de kan hjälpa mig. Annars får jag köpa en ny joystick.

bpahe:
Hej!

Har du bara joysticken & internet så behöver du inte någon installationscd. Logitech har samtliga installationsfiler på webbplatsen www.logitech.com. De är förmodligen nyare än de filer som fanns/finns på din cd.
Inga behov alls av nyköp eller sådant, alltså.

/hans

EDIT: Direktlänk; http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/SE/SV,CRID=1786,contentid=7304

airbus380:
Tusen tack Hans för länken. Jag installerade och testade.Men tyvärr det funkade bara några minuters flygtid, så problemet kvarstår. Jag tror att det är fel på joysticken, får tyvärr köpa en ny.

/Serdar

Navigation

Up one level