Bellum!

(1/6) > >>

Lonkka:
Moi!

Tämä viesti on VirtualPilots nyysseistä ja olen saanut myös henk.koht. postia asian tiimoilta!

Lukekaa tämä!!

"Terve pojat. Suomalaisapua tarvitaan kiireesti Bellumiin, Tulkaa mukaan.
Kaikkia tarvitaan . Jokaiselle pilotille löytyy mielekästä tehtävää.
Voitetaanpa sota.

LLv34_Pelle - FSH_Aatu

Seuraavat ohjeet ovat yksinkertaiset ja on hyvä sisäistää. Punaisten puoli
koostuu niin  monesta kansaalisuudesta, että me suomalaiset pystymme
yhteistyöllä lyömään ne.

BELLUM-ohjeita suomalaisille.

1) Kun kaupungissa ja alueella on huoltorengas päällä on siellä aina
ilmatorjuntaa, autoja, polttoainetta sekä 4 panssaria. Mutta kun
huoltorengas poistuu niin panssarit lähtevät sen tien. Muu kalusto jää 50
tehtävän eli virtualipäivän ajaksi.

2 Hyökkäys lentokentälle voi vaurioittaa kentää vain 20 % kerrallaan. Mutta
objecktit siellä vähenee joka hyökkäyksellä.

3 Strateginen hyvin suoritettu hyökkäys kaupunkiin voi vaurioittaa sitä
enemmillään vain 30%

Kun virtualipäivä vaihtuu kaikki huoltorenkaat uusiutuvat automaattisesti 30
%. Samoin lentokenttien kunto 20 %. Huom! Illassa 100 tehtävää.

.

4) Jos hyökkäys kohdistuu vihollisen huoltorenkaan piirissä olevaan
sektoriin on sen valloittaminen miltei mahdotonta. AA-tykkien lisäksi
depottia puolustaa 4 vastaan ampuvaa panssaria sekä kaikki vihollisen
lentokoneet. Älytöntä on että tällöin vain viiden panssarin tuho riittää
koko operaation epäonnistumiseen.

Mutta jos valtausoperaatio tehdään "ei kenenkään maalla" missä puolustajalla
ei ole koskaan huoltorengasta, (se ei ylety) niin yhden panssarin läpi pääsy
johtaa koko sektorin valtaamiseen.

5)Kaupunkin valloituksessa on sama onko kaupunki iso vai pieni. Mutta jos
kaupunki on vaurioitunut yli 90 % sen valloittaminen on helpompaa. (
Tiettävästi yli 90% tuho merkitsee huoltorenkaan menetystä ja panssareiden
pois lähtemistä).

Kuten edellä mainitaan niin ilman huoltoa on hyökkäävien panssareiden
nististettävä silloin vain kaupungin depotti muutamine AA_tykkeineen. Ja
omien hävittäjien päätehtäväksi jää torjua vain panssareita tuhoamaan
pyrkivät vihollisen hävittäjäpommittajat sekä Il2-koneet. Joskin joku
hävittäjistä voi pudottaa pommin vihollisen depottiin. Jos yksi oma panssari
jää henkiin, se merkitsee valtausta.



Kummallista on että, vastahyökkäyksessä joka tapahtuu oman huoltosektorin
piirissä ei saada mitään extraa. Ei lisävoimaa pätkääkään. he he. Ei siis
niitä neljää lisäpanssariakaan.

Nyrkkisääntö

1) tuhoa määritetyltä kohdelueelta vihollisen kaupungin huoltorengasta
sektori sektorilta.

2) Valloita sektoreita, sitä mukaa kun ne jäävät ilman panssareita

3. Kun kaupunkin huoltorengas on alle 90% hyökkää ja valloita se.

4. Ala kiireesti huoltamaan sitä. Jo ensimmäinen onnistunut yritys tuo
panssarit depottiin torjuntaan.

Jos oma lentokenttä tulee äkkiä NonOperatiiviseksi, niin ainoa keino saada
se ennen virt.päivän vaihtumista toimintakuntoon on lentää
ihmis -He-111 -huoltolentoja ja laskeutua kyseiselle kentälle. Kun tarpeeksi
monta pääsee perille, niin kenttä tulee jälleen käyttöön.

Tiettävästi pelin avain on Pochinok:in kentät (Grid R-S 5-6). Peli ei anna
niitä pommitusmaaleiksi, ne on vallatava panssareilla. Näin ollen on mentävä
Mstislavista läpi ja siitä eteenpäin kohti Pochinokia. Osa laivueista raivaa
tietä ja osa huoltaa välittömästi vallattua Mstislavia sekä pommittaa
läheisten kaupunkien huoltorenkaita pienemmäksi, jotta eteneminen voisi
sujua.

Etenemisessä vihollisen huoltorenkaan osuus tulee hyvin esiin. Jos sen
huoltorengas vallattavan sektorin päällä niiden tarvitsee tuhota meidän 9
hyökkäävästä panssaristamme vain 5.

Mutta ilman huoltorengasta vihollisen on tuhottava kaikki eli 9. Siis ilman
huoltorengasta vain yhden panssarimme läpipääsy riittää sektorin
valtaamiseen.

Kuten edellä on mainittu, huoltorenkaan puuttuessa viholisella ei myöskään
ole panssareita depotissa, joten valtaaminen on moninkertaisesti helpompaa.
Tämä on tärkeä pointti.

Hyökkäävät ja sectoreita raivaavat laivueet voivat tilata tarpeen mukaan
huolto- tai pommitustehtävän haluamiinsa kaupunkeihin tai kentille, koska
olemme samassa radiossa. Se on välttämätöntä ja tapahtuu silloin oikeaan
aikaan. Joskin kyseinen poppoo tarkkailee koko ajan tilannetta screen
panelista. Yhteistyö on valttia.



Jokainen kentältä noussut ja menetetty ja pakkolaskun tehnyt kone
vaurioittaa kenttää 1/4 %. Siis neljä konetta 1 prosentin. Jokainen
menetetty pilotti 1/2 %. Jos sekä pilotti että kone tuhoutuvat niin
lähtökenttä vaurioituu 0.75%. Näin ollen karrikatyyrisesti 10 koneen menetys
ohjaajineen vaurioittaa kenttää 7.5 %.

Muita ohjeita: Laskeutumisvaloja voi vapaasti pitää aina kun kone on omalla
kentällä. Valoja vain 5 min nousun jälkeen. Ja 5 min ennen laskua. Jos et
laskekaan saat sakot. Laskeutuminen hyväksytään vain jos laskeudut jollekin
omalle kentälle. Pakkolasku tapauksissa on aina hypättävä koneesta tai peli
merkkaa MIA. Esim nousussa sattuneessa hölmöilyssä on hypättävä ettei tule
MIA. Myös jos joudut laskeutumaan lähdön jälkeen ennen 5 minuutin lentoa, on
hypättävä. Muuten saat MIA.



FSH_Aatu, tammikuu 2005 (LLv34_Pelle)

Suomennettu ja tiiviistetty BW:n yleiseimmät kysymykset jutusta sekä pelin
kokemuksista.

PS. Jos juttuun tuli virheitä, niitä voi aina korjata. Säännöt voivat myös
muuttua."

T:Harri

P.S Pelle on Tuomo Soiri joka on kirjoittanut "Iskulaivue"&"Mersut Tulevat"kirjan ja on myös pitkään toiminut simulaattori/lentoharrastuksen parissa !

Lonkka:
Tässä saitin osoite:

http://il2fb-bellum.com.ar/index.html

T:Harri

OPe:
Näyttää hyvältä. Kaikille jotain, eikä ole pelkkää DF-tappelua.

Lonkka:
Quote

Näyttää hyvältä. Kaikille jotain, eikä ole pelkkää DF-tappelua.


Tosiaan reaaliajassa toimintaa,osa voi lentää esim. huoltoa(todella tärkeä sillä hävittäjä ilman pateja,ym....)pommitusta,tukea,etc...........

T:Harri

jvarje:
Quote

Tosiaan reaaliajassa toimintaa,osa voi lentää esim. huoltoa(todella tärkeä sillä hävittäjä ilman pateja,ym....)pommitusta,tukea,etc..........


Säännöt ovat ok, mutta miten tuo systeemi käytännössä toimii? Ei ilmeisesti kuitenkaan ole siten reaaliajassa, että peli olisi jatkuvasti päällä, vaan tuolta täytyy aina ladata tehtävä, jota lennetään, ja sen sitten hostaa joku. Ketkä liittyvät tuohon peliin, miten saadaan vastapuolelle joku squad lentämään? Ovatko kyseessä coop- vai df-tehtävät?

Navigation

Up one level

Next page