FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
28.06.17, 00:24

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  FSNSquad (Moderators: Jari Varje, Harri Lonnqvist)
| | |-+  Onpa hiljaista
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Onpa hiljaista  (Read 935 times)
Tapsa Tulisalo

Date Registered: 13.12.02

Onpa hiljaista
« on: 02.02.05, 15:29 »

Shocked

Laihian yllä variksekki lentää ylösalaasin - ku ei ne viitti kattella sitä kurjuutta!
motojuzzi
Former member
Re:Onpa hiljaista
« Reply #1 on: 02.02.05, 15:39 »

Pistä radio päälle.  Wink
Christian Kurkio

Date Registered: 18.08.03

« Reply #2 on: 02.02.05, 21:50 »

Niin Käry tuossa tarkoitti varmaan tuota virtualpilotsien servulla olevaa TS radiota. Porukka on kyllä ollut liikkeellä lähes joka ilta (itse ainakin), mutta omia sessioita ei ole juuri ollut. Lähinnä ollaan lennetty Greater green ja VP1 servuilla. Mutta on ainakin saatu lentää porukalla muita vastaan. Eikun mukaan vaan, pistää tuon radion päälle ja kyselee millä servulla ja millä puolella muut on ja eikun menoksi. Välillä lennetään hävittäjillä ja välillä pommitellaan, sen mukaan mitä porukkaa huvittaa.

t: CH

FSNS_CH
Harri Lonnqvist
Moderator

Date Registered: 15.11.01

« Reply #3 on: 03.02.05, 06:15 »

Moi!

Ei saisi puolustella mutta ainakin mun osalta jää lentäminen vähiin muutamaan viikkoon ainakin viikolla.Kun tulee duunista n.23:00 niin kaatuu yleensä suoraan petiin!

Pahus taivaalle pitäisi kumminkin päästä mutta minkäs voit,no kyllä se tästä Cheesy

T:Harri

[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
Kari Makkonen

Date Registered: 18.10.04

« Reply #4 on: 03.02.05, 20:25 »

Joo ei taida minuakaan näkyä taivaalla muutamaan viikkoon, ongelmia riittää..
Harri Lonnqvist
Moderator

« Reply #5 on: 10.02.05, 08:02 »

Moi!

Katsotaan mitä tuo viikonloppu tuo tullessaan!Eilen illalla käväisin töitten jälkeen muutaman muun FSNS:äläisen kanssa VP1:sellä ja onneton otin alle G6:sen!!Ilmassa oli pommareita kun tein päätökseni mutta kun alkoi rähinä niin taivaalla olikin liuta punahävittäjiä!!No tietäähän sen miten siinä kävi ainakin minun osaltani Grin

Miten se G6 voi olla sellainen ratakiskonpätkä kääntää verrattuna G2:seen???Tai ei ainakaan mulla käänny vaan nuljahtaa vähän väliä alta vaikka laippaakin on?Kai sillä pitää sitten vetää vaan kovaa ja korkealta Grin

[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
Jari Varje
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #6 on: 10.02.05, 08:06 »

Miten se G6 voi olla sellainen ratakiskonpätkä kääntää verrattuna G2:seen???Tai ei ainakaan mulla käänny vaan nuljahtaa vähän väliä alta vaikka laippaakin on?Kai sillä pitää sitten vetää vaan kovaa ja korkealta

No minulla G2 on ihan samanlainen, vähänkään kun vääntää niin kaatuu toiselle siivelleen ja sota on sitä myöten hävitty (190:stä puhumattakaan). Nykyään lentelenkin lähinnä niin, että nousen johonkin 5-6 km korkeuteen ja isken sieltä yllättäen pahaa-aavistamattomien punapilottien niskaan, ei montaa osumaa tarvitse niistä G-6:n 30 mm gunpodeista. Onpa tuo paljon turvallisempi taktiikka oman pilotin hengenkin kannalta. Smiley
« Last Edit: 10.02.05, 08:06 by Jari Varje »

motojuzzi
Former member
« Reply #7 on: 10.02.05, 12:11 »

G-2:lla kääntää kyllä sillon, jos pääsee vihun perään. Tällöin voi käyttää parhaiten hi ja low yo-yoja ja pysyy paremmin ketterämmänkin koneen perässä (ei kuitenkaan I-16:n..). Mutta taisteluun lähdettäessä, jos mulla on saman verran korkeutta ja nopeutta (eli ei siis enemmän) kuin vihulla, olen yleensä vainaa. Kyllä se kuitenkin sen verran kömpelömpi on tuo G-2.

Sitten en ymmärrä, miten onnistun koneella kuin koneella aina häviämään suorat vertikaalitaistelut. Siis sellaiset, joissa mennään silmukkaa. Olen tehnyt niin, että nousen mahd. pitkälle, jolloin kone kääntyy nopeammin (vauhti hitaampi) ja sitten pitänyt kaasua auki myös alamäessä ja kääntänyt hitaasti energiaa säästäen, mutta aina vaan vihu pääsee suoraan persuksiin ja vieläpä vauhdilla, vaikka kaiken järjen mukaan mersun pitäisi ainakin päästä karkuun.

Eilen muuten lähdin syöksyyn ~700 km/h samalta korkeudelta kuin mua ahdistellut yak1, ja se perkule sai mut kiinni, vaikka painoin menemään täysillä.  Huh
« Last Edit: 10.02.05, 12:11 by Jussi Nieminen »
Finski
Former member
« Reply #8 on: 10.02.05, 12:17 »

Eilen muuten lähdin syöksyyn ~700 km/h samalta korkeudelta kuin mua ahdistellut yak1, ja se perkule sai mut kiinni, vaikka painoin menemään täysillä.  Huh

Ei kuitenkaan päässyt "leikkaamaan" sitä välimatkaa ottamalla tiukempaa suoristusta?
motojuzzi
Former member
« Reply #9 on: 10.02.05, 12:27 »

Ei kuitenkaan päässyt "leikkaamaan" sitä välimatkaa ottamalla tiukempaa suoristusta?

En tiedä mitä se siellä teki, mutta silti luulisi, että mersu menee kovempaa.. Usein olen muulloinkin painanut pinnoissa kotiinpäin, ja naapurin koneet vain roikkuu perässä, vaikka mersun pitäisi olla nopeampi.
Ville Jalonen

Date Registered: 19.09.03

« Reply #10 on: 10.02.05, 12:33 »

Kyllähän mersun pystyy hoitelemaan P-40:llä. Vaikka etäisyyttä olisikin, kun ei sillä oikein perässä tahdo pysyä. Silloin kun BF-109 alkaa nostamaan korkeutta nokka kohti taivasta, niin lähes aina onnistuu leikkaamaan tuota eroa niin hyvin kiinni, että menee hyvällä onnella jopa ohitse. Omasta mielestäni tuo on jopa herkullisin tilanne ja helpoin, mutta eroa on oltava aivan persiissä kiinni ei onnistu.
Harri Lonnqvist
Moderator

« Reply #11 on: 10.02.05, 12:55 »

Tätä en kyllä välistä ymmärrä,jos itse vetää Yak:illa tota vauhtia niin yleensä tulee pulkasta siivetön tai vähintään perssiitön Grin

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1