VATSIM vs IVAO, var: SB3 är nu RC1!

(1/13) > >>

SAS386:
Om man vill testa hur SB3 kommer att funka, så provkör IVAO's klient IvAp som släpptes i Betaversion 0.4.0 i måndags. Alla får pröva och utvärdera. De är ganska lika och man kan välja tillval som, Multi PC setup, ljud på, inbyggt väder, 3 olika skal, samma tid som FP osv. Detta gör oxå möjligheter att flyga i formation, se korrekta landningar, landnings ljus mm.

Det enda som saknas är Nordiska Liverys, än så länge finns Finnair A321 och SAS B738. På SB3 är det inte heller utbyggt

Ett ID tar fem minuter att få och sen är det bara att ladda ner appliktionen. www.ivao.org

IvAp kan bara köras på IVAO's servrar och en gång på VATSIM, sen får man en varning   Servrarna laddas ner automatiskt och Teamspeak behövs om man vill testa voice. Oxå nedladdningsbart på www.ivao.org/softdev

thomashjelm:

Jag gjorde själv min debut som ATC på IVAO igårkväll, funkar mkt bra, testa på gott folk

/T

kitte:
Thomas,

vad är din uppfattning om skillnaden mellan IVAO och VATSIM? Som jag skrev tidigare och vilket enbart är vad jag har hört, så är det lite mindre seriöst på IVAO medan VATSIM har skrämt bort simmare pga lite för höga krav. Håller du med?

Jag har inte varit på VATSIM på länge och med SB3 så skall det ändras. Men IVAO skall ju ha mycket trafik i Europa och därför kunde det vara intressant att testa.

Jag tittade på screenshots från IvAc och interfacet såg onekligen proffsigt ut (även om jag bara är pilot och inte ATC)!

/Kitte

thomashjelm:

Jag har ingen uppfattning av VATSIM, aldrig testat, verkar bara jobbigt. Tycker inte en fraseologi mer pedantisk än den som används på riktigt är så himla viktigt och IVAO var snabbt och lätt att fixa till allt och sätta igång kontrollera. Många hjälpsamma människor som lagt ner tid på att hjälpa mig, räcker för mig Titta gärna förbi

/T

kitte:
När du säger att det var snabbt att sätta igång att kontrollera, innebär detta att du inte måste utbildas under en längre tid och sedan graduera för att få kontrollera?

Jag har ofta tänkt själv att det skulle vara kul att vara atc och den RT jag lärt mig som pilot skulle säkert räcka för att hantera de flesta piloter, men till slut kommer det  väl någon med lite mera obskyra önskemål!

Navigation

Up one level

Next page