Hjälm m.m.

(1/5) > >>

Nic:
Hej! Vet inte om jag ska lägga in den här tråden i "Hårdvara och prestanda" men jag testar. Jag undrar om man skulle kunna köpa en stridsflyghjälm, helst för JAS 39 Gripen med sån där luftmask eller vad det heter? Om man kan köpa en sån med "luftmasken" kan man då koppla in någon apparat så att man kan andas igeom den? Eller det kanske man kan utan? Väldigt taksam för svar  

/Niklas

CH001:
Jisses, låter som om det ska till och bli "seriös flygning".

Kanske man skulle skaffa sig en British Airways uniform att svida om till under flyg sessionerna.  

Nic:
Jodå Seriös flygning ska det bli  
Sen är det ju alltid kul att ha en prydnad också  
Jag har hört att det kan bli svårt att få tag i en svensk nyare hjälm iallfall, men är det någon som vet vart/om man kan köpa en hjälm t.ex. F-16, F-18... med tillbehör? Det jag skulle vilja ha är du som ni kanske ser en hjälm till morderna jet-stridsflygplan med "luftmask"  . Skulle iallfall vara väldigt kul att ha.

/Niklas

grimnir:
Du skulle ju möjligen kunna kolla med dessa killar och se hur de går till väga.
http://www.flightgear.dk/collfh.htm
Inte utan att man blir litet avundsjuk...

Nic:
Hej!

Tack! Där har jag kollat, han skriver att han har fått utav kontakter som jobbar i försvaert ungefär. Min pappa jobbar på nedlagda F16 som officerare har jag för mig Jag kan kolla om han kan kolla om man kan köpa sånna där grejer. Annars får jag försöka hitta något i USA där sägs det vara lättare att köpa hjälmar m.m. Men behöver man någon liten apparat för att kunna andas igenom "luftmaskerna" eller "syrgasmaskerna", det är ju inte så¨stort hål i den där slangen, men jag vet inte om  det räcker för att andas igenom...

/Niklas

Navigation

Up one level

Next page