ATCklienten

<< < (2/3) > >>

thomashjelm:

Jo, den menyn är klart snyggare än den som finns i IvAc, men precis samma funktion. Skiljer väl egentligen inte mkt mellan programmen, tänk om de kunde lägga ner tid på att utveckla ett och samma istället

/T

OscarP:
Quote from: Thomas Hjelm on 15.02.05, 13:41

Jo, den menyn är klart snyggare än den som finns i IvAc, men precis samma funktion. Skiljer väl egentligen inte mkt mellan programmen, tänk om de kunde lägga ner tid på att utveckla ett och samma istället

/T

Tänk att jag tänkte precis samma sak... Här sitter vi och kontrollerar precis samma luftrum men på två olika nätverk, knappt några piloter har vi heller... Hade vi haft ett och samma nätverk hade i alla fall jag kunnat flyga hos dig så hade vi båda haft nått att göra.

Jag vet att det aldrig kommer att hända men kan kan ju inte ro för att man tänker tanken om ett nätverk, speciellt i såna här lägen.

thomashjelm:

Hehe, det var väldigt va detta forum byter ämne i trådarna, man är väl delvis skylldig själv så inte ska jag säga något

/T

OscarP:
Såhär kan det se ut med traffik.

[ Attachment removed / expired ]
SAS1820 från Budapest svänger in på LOC på bana 01L, taggen visar dessutom att han har "voice", temporär höjd på 2500ft och att det är en A320.

BJK:
Väldigt intressant att se!

Finns det någon "linjal" typ som man kan ha för att beräkna när man ska beordra maskinerna att sjunka, och när dom ska svänga för att det ska bli rätt i slutändan?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page