VATSIM-möte
(1/1)
frazer:
Nu när vi har fått en så fin Online-sektion i forumet tänke jag göra ett lite försenat inlägg.
På sensommaren 2004 hade vi från Scandinavian VACC en sammankomst på SATSA, flygledarskolan vid Sturups flygplats i Malmö. Där kunde vi som annars flyger och är ATC träffas öga mot öga och diskutera vår underbara hobby. Förutom detta hade några eldsjälar fixat med div. aktiviteter, såsom föreläsningar av piloter, ATC och även praktiska saker som ATC-simulatorer (både torn-simulator och kontroll-simulator) och flygsimulator.
På kvällen träffades vi inne i Malmö för att fortsätta umgås över en god bit mat och lite förfriskningar.
Det var något som ingen borde missat, och jag ångrar inte att jag var med. Rekommenderar starkt detta tills nästa gång det är dags, år 2005.
Här kommer lite bilder frå mötet:
Dåvarande Director för Scandinavian VACC, Niklas, ser vi här till vänster i kontroll över torn-simulatorn. Han har Christer vid sin sida.
Här har Jonas med kollegor kontroll över piloterna i 737-simulatorn.
Micke övervakar flygplatsområdet från den goda utsikten i torn-simulatorn. Visst liknar det sturup
Staffan, som till vardags jobbar på SATSA och är utbildad flygledare, sköter här kontrollen över piloterna i ATC-simulatorn.
Ett besök i det riktiga Sturup-tornet bevisar att torn-simulatorn är väldigt realistiskt!
... och här har Micke hittat sin plats på en ATC-position i det nya ATCCet tillhöande Malmö Control.
Och på kvällen diskuteras det flyg och annat intressant.
Språket är inget som hindrar oss flygintresserade, här på bilden ser vi både svensktalande, tysktalande och dansktalande.
Och till sist några kända ansiken från forumet. Jag säger inga namn, de får komma till känna om de vill
Som sagt, verkligen en rekommendation om ni är aktiva VATSIM-flygare att hänga med på!
Gud:
Ojoj!! Väldigt trevliga bilder Frazer!
Förstår att det måste varit mycket intressant!!
HenrikAbrahamsson:
Fasen att jag missa detta mötet bara om jag skulle veta om det i tid!
Jag hoppas verkligen att det kommer igen år 2005 igen o träffa alla VATSIM killarna som man har snackat med länge!
Navigation