Headset

(1/4) > >>

BJK:
Quote from: Oscar Pilgrim on 15.02.05, 18:00

Om det är mig du pratar med så vet jag om att utrustningen inte är den bästa, jag tror det låter dåligt för att micken hamnar så långt ifrån, det går inte att ändra om man ska ha headsetet som det är tänkt. Jag får försöka komma på nått till nästa gång!  

Ja det var dig jag menade, och se det inte som kritik, utan jag ska själv shoppa headset och funderar vad man ska skaffa för något. Vill inte lägga för mycket på den, men om jag förstår dig rätt så är det viktigt att kunna justera micken nära munnen?

Funderar på följande enkla prylar :

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=610&iItemId=24245

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1055&iItemId=51578

Vad tror ni?

iPEX:
Johan...!

Ska du köpa Headset så rekommenderar jag det varmaste plantronic!
Använder själv ett DSP-400, kostar en del. Men om man ska satsa seriöst på detta med voice så lägg
gärna mer än 98:- på ett headset!
Mina DSP400 kostar 900:- och de har ljudkvalitet som är det absolut bästa!
De ligger mjukt och fint på öronen och stör inte alls!
Vill du ha så de inkapslar öronen precis som de du tittat på finns det en dyrare version som ligger runt
1100:-. Vill man då inte ge dessa pengar för ett headset, ja vad kan du då titta på?
Plantronic headseten hittad du på www.datorbutiken.se, men de har också logitech headset, hur de är vet jag inte men plantronic är vad jag har erfarenhet av och är enormt nöjd med. De börjar på 300:- och går uppåt!

thomashjelm:

Hallå,

Själv stog jag på stort och köpte ett Logitech USB headset och är extremnöjd med det, så enkel att använda och såvitt jag vet är ljudet perfekt! Perfa man kan ha ett ljud i vanliga högtalarna och annat i headsetet!

/T

Gud:
Jag har ett headset från Trust, är mycket nöjd med det förutom att jag får röda öron efter användning. Men det går ingen nöd på mig. Betalade väl en 500 kr för dem.

Thomas, hur kopplar du då? Jag har på min sladd ett utag där jag kan kolla in något mer tror jag, dvs, den är delad... Förklara gärna. Hade väldigt gärna haft motorljudet i de vanliga högtalarna och radiosnacket endast i headsetet.

thomashjelm:

Mattias,

Har du ett USB headset så får det som en ny enhet så får du ställa in de olika programmet att använda den enhet som du vill. Hur du gör beror på program och så.

/T

Navigation

Up one level

Next page