FS Nav vid onlineflygning?
BJK:
Funkar det att koppla in t ex FS Nav (för att t ex se andra fpl) vid onlineflygning på IVAO eller VATSIM? Och i så fall, hur gör man det?
Vid "vanlig" multiplayer är det ju bara att ange multiplayerserverns adress i FS Nav så kommer dom andra fpl upp där.
frazer:
Quote from: Johan Svensson on 17.02.05, 10:11
Funkar det att koppla in t ex FS Nav (för att t ex se andra fpl) vid onlineflygning på IVAO eller VATSIM? Och i så fall, hur gör man det?
Vid "vanlig" multiplayer är det ju bara att ange multiplayerserverns adress i FS Nav så kommer dom andra fpl upp där.
Om det fungerar vid vanlig MP skall det även fungera för onlineflygning, eftersom iaf Squawkbox använder sig av det vanliga MP-läget i microsoft för att visa andra flygplan.
kitte:
Jadå, det fungerar nog. Däremot brukar min fsnavclient kunna bli utkastad från Vatsim. Jag läste någonstans om att multipla inloggningar inte är populära på VATSIM, fast de nog själva förespråkar användandet av programmet!
/Kitte
OscarP:
Det är riktigt Krister. Det är inte bara så att det inte är populärt det är helt förbjudet dessutom, belastar servern för mycket om folk ska vara inloggade genom flera klienter samtidigt...
JonasLundh:
Quote from: Krister Lindén on 17.02.05, 12:58
Jadå, det fungerar nog. Däremot brukar min fsnavclient kunna bli utkastad från Vatsim. Jag läste någonstans om att multipla inloggningar inte är populära på VATSIM, fast de nog själva förespråkar användandet av programmet!
/Kitte
Var ett tag sen jag flög online, men är det inte så att du endast loggar in på multiplayer sessionen när du kör fsnav? Annars skulle AI bridge o dyl köra fler inloggningar.
Har själv aldrig haft problem eller sett att jag skulle vara dubbelinloggad när jag kört med FSNAV.
Jonas
Navigation