World Tour 2005!!!
(1/1)
iPEX:
Hej på er igen!!
Tänkte att vi kunde ha en liten hörna där alla kan berätta hur ert "leg" på World Tour 2005 på IVAO gick!
Själv precis gjort min 3:e och jag måste säga att allt gick klockrent tills jag fick bantilldelningen på LPMA. bana 05 "oooh s**t" dock blev det en landning till slut!
2:a försöket för att vara mer exakt. Kom in för högt på första och det va dimmigt så man såg inte ett sk*t. gjorde "go-around" kom in förlågt men lyckades rädda det med lite gaspådrag. Inte perfekt kanske men dock överlevde alla mina passagerar och jag! och för er som inte varit på LPMA.. hehe.. glöm ILS!!!
på LPMA är det "old school" som gäller och det va man inte precis van vid!
men nu står "bettan" parkerad och ska få ett däcksbyte + lite smörjning, sen är det GVAC som gäller!
/T
iPEX:
Sent blev det!
Z2342 landade jag på GVAC! Allt gick kanon!
ATC från Portugal hela vägen! Första flighten online med ATC, och man hamnar där.. jaja.. Man kan inte få allt här i världen! Nästa anhalt imorron blir Brasilien! Förhoppningsvis kanske jag kan hinna dit innan Somberg och Nico sticker ifrån SBFN så man kan följa dem en bit på leg 7.
Om det är någon mer som ska flyga Leg 7 så kan vi kanske bestämma en tid och dra iväg hela högen samtidigt! kan ju va skojj att packa in några A320, MD90 och kanske en boeing eller 2 på Piarco Intl.
Men nu ska jag sova!! *gäsp*
/T
SAS386:
Du kanske ska förklara var man hittar World Tour 2005?
iPEX:
Oops, just det.. kanske man skulle göra!!! sorry!!!
Ok, detta är en ganska kul grejj! Är ni Medlemmar på IVAO så kan ni hitta det på deras site! eller via denna länken!
http://www.ivao.org/members/
Har ni inte medlemskap på IVAO men på Vatsim så gå då hit och fixa ett ID snabbt som rackarns!
http://www.ivao.org/members/person/register.htm
Flyger man WT2005 IFR är det 36st flygningar!
Den som kanske vill Prova på VFR har en hel del framför sig.
VFR flygningen sträcker sig över 1år och är uppdelat i 6 olika etapper! Oceania, North America, South America, Asia, Africa and Europe.
Sista etappen kommer i Juni och flygger man hela så har man över 200st legs att se fram imot!
En viktig sak med IFR flygning är att välja rätt kärra!
En MD är ett bra val och landar även på de mindre platserna som man knappt visste fanns!
Hoppas att man kommer få se fler svenskar på WT2005!!!
/T
Navigation