FS relaterad "reboot"

(1/2) > >>

OscarP:
Hejsan!

Jag har ett problem som gör att jag tyvärr inte kan flyga (online) så mycket som jag vill. Det är så att FS startar om datorn utan någon som helst förvarning!

Det verkar ha med att datorn blir överbelastad på något sätt att göra för det händer oftast på marken med avancerade paneler och scenerier med massa program (AVC, AVC Tuner, SB, SB Relay, ServInfo m.m.) igång. Det kan även hända uppe i luften om jag tex "multi taskar" till Windows för att kolla något på Internet.

Är det någon som haft eller hört om liknande problem? Går det att spåra vilken del i datorn det är som ställer till det på något sätt?

Dator är relativt ny, P4 3GHz, 512 MB RAM, ASUS V9999 NVIDIA GeForce 6800 grafikkort m.m.

Tack på förhand!

Lbt564:
Hej

jag tror att en ny fläkt skulle lösa problemet.Hade det problemet förut men det löste sig till slut

lycka till

Gud:
Har inget konkret svar tyvärr. Men, låter som drivrutinsbrist? Testa skadar aldrig.

ziliu:
Jag håller med Mohamed, tror att det helt enkelt är datorn som blir överhettad. En ny fläkt skulle nog lösa det problemet.

Hmm, förresten, om det går att överklocka ett system, borde det inte gå att underklocka det också? Så att det inte blir lika varmt?

Gud:
Jag dammsög min fläkt för några dagar sedan, var full med damm. Den lät som bara den och risken för att en brand uppstår är större. Nu är den tyst igen

Navigation

Up one level

Next page