FS relaterad "reboot"
OscarP:
Okej tack för tipsen!
En person jag frågade misstänkte också överhettning och beordrade mig att köra "Prime95 och "3dMark05" för att se hur datorn reagerar, så det gör jag nu...
soderfjarden:
Hej.
Om FS startar om sig själv kan det bero på att grafikkortet, processorn eller någon annan komponent har blivit överhettad. Ett tips är att kolla fläktarna inne i datorn nu som då, för att försäkra sig om att dom fungerar och kyler ordentligt. Man kan ju också ställa in hur effektiv kylningen skall vara.
Det går att underklocka ett system t.ex. grafikkortet. Då är man i alla fall på den säkrare sidan. Man löper mindre risk för överhettning. Ställ bara ner Core Clock och Memory Clock hastigheten.
CH001:
Quote from: Steve Mattsson on 25.02.05, 05:58
Det går att underklocka ett system t.ex. grafikkortet. Då är man i alla fall på den säkrare sidan. Man löper mindre risk för överhettning. Ställ bara ner Core Clock och Memory Clock hastigheten.
Va?
Underklocka? Varför ska man överhuvudtaget ens fundera på att göra något så befängt.
Måste man underklocka sitt grafikkort för att det ska vara stabilt ska man definitivt gå tillbaka med det där man köpte det för att få det utbytt!! Basta!
PS. Har just insett att Half-Life 2 är ett gift! Efter 14 timmars spelande, sedan i morse, insåg jag att jag inte ens fått på mig ett par byxor idag.
juksav:
Hade tidigare problem med att datorn startade om när den behagade. Väldigt irriterande mitt under flygning. Tog bort minneskammarna och blåste rent i "spåren" , samt dammsög fäktarna. Då försvann problemet.....tills nyligen, då datorn ibland envisas med att "frysa". Enda lösningen är att starta om. (detta sker bara när FS9 är igång och under flygning). Jag tror det har med överhettning att göra, för vänstra plåten på lådan känns varm i mitten och det ska den ju inte göra. Till saken hör att jag inte har extra fläktar bak, förutom en fläkt i "dörren"(som är trasig) men det ska jag åka och köpa idag, tur att vissa har söndagsöppet.
Återkommer med rapport och förhoppningsvis stabilare dator.
(1,7 GHz , 1,25 GB Ram , Ati Radeon 128MB)
Steve Mattsson:
Kul med en annan Vasabo här på forumet. Jag är själv uppvuxen i Vasa och på Grönvik, men bor sedan flera år i Sthlm. Besöker Vasa ett par gånger per sommar, men då som "pilot" på en markburen 1600cc järnhäst.
H / Jocke
OscarP:
Okej, tack för tipsen. Jag damsög datorn och fläktarna igår, det var faktiskt lite dammigt. Dessutom har jag installerat ett program som visar temperaturen i datorn, nu står CPU på 54C men när jag spelar FS går den upp till 68C.
Ska försöka skaffa en extra fläkt också för jag saknar det i min dator.
Undertiden löser jag det såhär.
Navigation