Extern hårddisk...

(1/3) > >>

Nic:
Hej! Jag tänkte skaffa en extern USB-hårddisk för att kunna ta med sig och slippa ha alla mina filer på en helt delad dator. Då har jag en fråga;

Kan man installera Windows XP på en USB hårddisk och sedan flytta med sig och köra med det "Windowset" på vilken dator som helt som stödjer USB-hårddiskar? Skulle vara väldigt bra om mangjorde så och att man när man startar datorn typ kan välja mellan dom olika hårdldiskarna. Någon som vet hur jag ska göra det då?

Ajustdet en sån här hårddiskt hade jag tänkt att köpa

/Niklas

EDIT: Ojdå den här kanske inte ska ligga här! Om den inte ska ligga här kan väll någon flytta den  ?

frazer:
Jag har inte hört talas om något BIOS som stöder läsning av MBR från en USB-enhet. Du får nog leta special-moderkort isf, om du frågar mig.

Nic:
Okej tack! Jag tänkte ha den till att ha alla mina "flyggrejer" på men det borde väll funka att instalera FS på den disken utav Windows på den externa alltså och sedan köra FS direkt från disken?

/Niklas

Lbt564:
Det kanske funkar men jag tror inte att det kommer att funka lika bra så de vanliga hårddiskarna.Det kommer att hacka när datorn hämtar info från fsfilen.

iPEX:
kan tala om att den disken du har valt från kjell & Co. är väldigt bra! En kompis har en sådan och råkade tappa den i golvet från 1.5m ner på ett hårt trägolv (Mitt vardagsrum) men den funkar kanon fortfarande!
Det ska gå att köra Windows på en USB disk men du måste installera speciell drivers för detta! men jag förstår inte varför du ska göra det!

[nej, denna ska vara i hårdvaruforumet ]

Navigation

Up one level

Next page