Ingen AGP-acceleration

(1/4) > >>

soderfjarden:
Hej.

Jag har ett problem. Jag får nämligen ingen AGP-
acceleration från moderkortet till krafikkortet.

Jag har ställt in i BIOS:en AGP Capacity till 4x.
Sedan har jag varit in på grafikinställningarna, till Smart Sharder, tror jag att det hette. Där kan man justera AGP hastigheten, som grafikkortet skall ha. Jag har ställt in det på 4x och klickat på OK. (Tidigare har det varit på OFF). Då står det att jag måste starta om datorn. Men när jag sedan går och kollar inställningen igen efter omstartningen, står det fortfarande på OFF.

Jag läste i help menyn och där stod det att om inställningen är fortfarande på OFF, så är det en osäker inställning. Jag förstår inte varför det är så.

Någon som kan hjälpa mig?

frazer:
Hur mycket acceleration klarar ditt grafikkort?

soderfjarden:
Hej.

Den klarar av 8x.

Det är konstigt att jag inte kan få inställningen att hållas på 4x eller 8x. Utan när man sedan startar om datorn, som det står att man måste göra, är den fortfarande inställd på OFF efteråt.

Sedan det jag skrev i slutet i föregående tråd var lite fel skrivet. Jag menade att om inställningen är fortfarande på OFF, efter omstartningen är den inställning som jag hade tidigare (4x), en osäker inställning.  

soderfjarden:
Skulle vara glad om jag kunde få lite hjälp.  

Jag ställer in på grafikkortsinställningarna AGP speeden till 4x eller 8x. Startar om datorn, men då är inställningen fortfarande på OFF.

Vad är det, som är fel?  

Lbt564:
Hej!
steve vad har du för grafikkort?

Navigation

Up one level

Next page