FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.11.17, 18:44

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Junakuvia
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 35 Reply Print
Author Topic: Junakuvia  (Read 237790 times)
Tuisku Heikkinen
Offline Offline

Posts: 688
Date Registered: 11.09.01

Re: Junakuvia
« Reply #220 on: 13.10.05, 15:46 »

Äh, siis Copenhagen Kastrup piti sanomani  Smiley
Antti Havukainen
Offline Offline

Posts: 1650
Date Registered: 04.04.04

Re: Junakuvia
« Reply #221 on: 13.10.05, 16:25 »

Joo kyllähän tuo voisi tosiaan Tanskastakin olla.

Ja kukakohan oli valmiiksi kertonut,että ko. kalusto on Saksassa??

No eipä tuossa kuvassa kyllä mielestäni mitään Suomeenkaan viittaavaa näy..
Juha Paulavuo
Offline Offline

Posts: 12981
Date Registered: 14.06.04

Re: Junakuvia
« Reply #222 on: 16.10.05, 01:50 »

"Pulleat purjeet ja mahtava peräsin" , Marsun (Sr2) etuvarustus

[ attachment removed ]
Jari Kähkönen
Sminki-pinki Chris Waddle
Offline Offline

Posts: 2228
Date Registered: 10.12.02

WWW
Re: Junakuvia
« Reply #223 on: 20.10.05, 09:10 »

Äh, siis Copenhagen Kastrup piti sanomani  Smiley

 Oikea maa on jo, Kastrup on kylläkin aika lailla maan alla...no joo asema on Österport (eka kirjain joku ihme tanskalainen Å tms). Pari asemaa Köpiksen asemalta.

 -Kähmy

Maan massa kallistuu kohti pimeää tyhjää, maan valot häviävät
-Kauko Röyhkä, Sukellan Taivaalle
Click here for my pics
http://www.simradar.com - A Flight Simulator Community
Heikki Sten
Offline Offline

Posts: 1387
Date Registered: 11.06.04

Re: Junakuvia
« Reply #224 on: 24.10.05, 15:35 »

tälläinen veturi löytyi Vainikkalasta.

[ attachment removed ]

Pilatus fani
Kauko Lehtinen
Offline Offline

Posts: 803
Date Registered: 30.12.01

Re: Junakuvia
« Reply #225 on: 24.10.05, 18:05 »

No osallistutaanpa tähänkin. Junat ja veturit kiinostivat erityisen paljon 90-luvun alussa poikani ollessa 4 - 6 vuotiaana niistä hyvin hyvin kiinnostunut. Tuolloin tuli kerättyä kuvia ja kuvattua itsekin. Ketjussa on ollut komeita kuvia ja aattelin lisätä ketjuun muutamia vähän harvinaisempia tyyppejä tai mielestäni hienon näköisiä.

Muutama englantilainen, ovat osanneet tehdä todella kauniita höyryvetyreita:

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]


No osasi saksalaisetkin:

[ attachment removed ]


Islannissakin on ainakin yksi veturi vaikkei siellä rautateitä olekaan. Tätä Jungin pikkuveturia käytettiin Reykjavikin satamatöissä 1900-luvun alussa.

[ attachment removed ]


Hauskoja kotimaisia:

[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


Orenstein & Koppel pikkuveturi, jonkalaisilla kuljetettiin tykkejä ja ammuksia linnakesaarilla:

[ attachment removed ]


Raskas diiseli pohjoisesta: Iso Vaalee

[ attachment removed ]


Ja lumi lentäääää:

[ attachment removed ]


Isohkoja rautatienostureita

[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


Hauska teollisuusveturi:

[ attachment removed ]


Ja vielä tavallinen Pikku-Jumbo. Neljätoista höyryveturia, ainakin Pikku-Jumboja ja Risto vietiin kesällä 1990 Englantiin. Ne ajettiin kalturia myöten lastilavalle laivaan siirtoa varten. Britit ihmettelivät ettei satamassa käytetty nosturia vaan erikoista ajoluiskaa todeten, että, jos luiskasta tehtäisiin riittävän pitkä sillä pääsisi vaikka kuuhun asti.
 
[ attachment removed ]


« Last Edit: 24.10.05, 18:34 by Kauko Lehtinen »

Jari Kähkönen
Sminki-pinki Chris Waddle
Offline Offline

Posts: 2228
Date Registered: 10.12.02

WWW
Re: Junakuvia
« Reply #226 on: 25.10.05, 05:46 »

Kylläpäs oli hienoja ja erikoisia kuvia!  Shocked Jos sulla on näitä lisää, anna palaa vaan!

Tämmöinen härveli löytyy Köpiksen keskusrautatieasemalta.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

 -Kähmy

Maan massa kallistuu kohti pimeää tyhjää, maan valot häviävät
-Kauko Röyhkä, Sukellan Taivaalle
Click here for my pics
http://www.simradar.com - A Flight Simulator Community
Jukka Kolppanen
Offline Offline

Posts: 54
Date Registered: 03.10.05

Re: Junakuvia
« Reply #227 on: 29.10.05, 14:08 »

Ja ensimmäisen kuvatuksen aika.. saas nähä miten äijän käy. Pitää aloittaa junakuvalla kun niitä mulla on varastossa jonnii verran.
Jos liittäminen onnistui, kuvassa pitäis poseerata Dv12 2661 Kokkolan ratapihalla kevättalven aamunkoitteessa.


[ attachment removed ]
Kimmo Hasanen
Offline Offline

Posts: 228
Date Registered: 21.02.03

Re: Junakuvia
« Reply #228 on: 30.10.05, 19:52 »

Vaihteet kulkee mukana...

[ attachment removed ]
ADEs80s
Former member
Re: Junakuvia
« Reply #229 on: 30.10.05, 20:05 »

Jäi Pendolino kuvaamatta, jolla tuli matkustettua. Hauskana yksityiskohtana jäi mieleen infotaulussa nopeuslukema 206km/h. Päivä oli 17.10.2005, aamulla Turusta Helsinkiin. Kivaa ja tasaista kyytiä oli ja mikä mukavinta: paineistus esti korvien lukkiutumisen tunneleissa ja kahvi tuotiin käden ulottuville.  Smiley

Ade
Turvamies
Former member
Re: Junakuvia
« Reply #230 on: 31.10.05, 20:34 »


No osasi saksalaisetkin:

[ attachment removed / expired ]


Noita Henchelleitä oli suomessa vain neljä kappaletta. Alunperin ne oli valmistettu joko Latviaan tai Liettuaan, mutta sodan jälkeen ei kyseisiä maita ollut enään olemassa. Raideväli täsmäsi suomalaisen kanssa, joten ne ostettiin sitten suomeen, täydentämään sodanjälkeistä, huutavaa veturipulaa.
Veturi oli nopea ja tehokas, joten sitä käytettiin mm. samoissa veturikierroissa, kuin Ukko-Pekkaa.
Veturilla oli negatiivinen taipumus alkaa keinumaan sivuttain, varsinkin vajailla vesisäiliöillä, joka on johtanut tiettävästi jopa veturin kaatumiseen linjalla (tietääkö joku tarkemmin asiaa ?)
Toinen negatiivisen maineen aiheuttaja oli vaikeasti luettavat vesilasit, joka tiettävästi johti kattilaräjähdykseen Helsingin linnunlaulussa. Veturinlämmittäjä kuolin räjähdyksessä.

Muutama kuva ainoasta, jäljellä olevasta koneesta Haapamäeltä.

[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]
Olli Olkkonen
Offline Offline

Posts: 52
Date Registered: 07.01.05

Re: Junakuvia
« Reply #231 on: 31.10.05, 21:06 »

Löytyipä itseltäkin yksi, pari viikkoa sitten napattu kuva. Mikä mahtaa olla maa/asema?  Wink

[ attachment removed ]
Harri Koskinen
Offline Offline

Posts: 9021
Date Registered: 10.06.04

WWW
Re: Junakuvia
« Reply #232 on: 31.10.05, 21:58 »

Löytyipä itseltäkin yksi, pari viikkoa sitten napattu kuva. Mikä mahtaa olla maa/asema?  Wink

Veikkaan, että maa on Sveitsi ja asema Zürichin lentokenttä.
Olli Olkkonen
Offline Offline

Posts: 52
Date Registered: 07.01.05

Re: Junakuvia
« Reply #233 on: 01.11.05, 13:41 »

Veikkaan, että maa on Sveitsi ja asema Zürichin lentokenttä.

Maa oikein, asema väärin, mutta oikeilla raiteilla ollaan.  Wink

EDIT: Tuo oikean aseman löytäminen on oikeastaan aikalailla arpapeliä. Kyseessä on Geneven lentokentän rautatieasema. Junat ovat oikeastaan kaukojunia, mutta kentältä pääsee junalla suoraan Geneven keskustaan koko kaupungin kattavan paikallislipun hinnalla.

Tässa vielä Geneven päärautatieasema:

[ attachment removed ]
« Last Edit: 01.11.05, 21:02 by Olli Olkkonen »
Tuomas Ritari
Offline Offline

Posts: 465
Date Registered: 08.04.03

Re: Junakuvia
« Reply #234 on: 02.11.05, 11:57 »

Laitanpas pari asemaa Keski-Euroopasta minäkin, kun niitä tuossa pari vuotta sitten tuli kuvailtua.

Pieni asema ja kaupunki noin tunnin junamatkan päässä Stutgartista länteen, eli Aalen.
[ attachment removed ]

30-luvulla eräät miehet, erään pienen viiksekkään miehen kanssa suunnittelivat tästä asemasta koko eroopan keskusasemaa, sittemmin kaupunki on tunnettu oikeudenkäynnistä, jossa syytettynä olivat samat miehet...
[ attachment removed ]

melkein puolet Zürih:in asemasta
[ attachment removed ]

Tunnistamaton asema, eli en muista mistä tuo on, jossakin Stutgartin ja Strassbourgh:in välillä
[ attachment removed ]

Veturin näköinen veturi, samalta muistamattomalta asemalta.
[ attachment removed ]
Ilkka Portti
Body Monkey
Moderator
Offline Offline

Posts: 13576
Date Registered: 31.07.01

WWW
Re: Junakuvia
« Reply #235 on: 02.11.05, 15:03 »

30-luvulla eräät miehet, erään pienen viiksekkään miehen kanssa suunnittelivat tästä asemasta koko eroopan keskusasemaa, sittemmin kaupunki on tunnettu oikeudenkäynnistä, jossa syytettynä olivat samat miehet...

Onko tuo Frankfurtin Hauptbahnhof? Ainakin näyttää siltä.


My photos @ Airliners.net                           My photos @ Jetphotos.net
                                       www.flyfinland.fi
Tuomas Ritari
Offline Offline

Posts: 465
Date Registered: 08.04.03

Re: Junakuvia
« Reply #236 on: 02.11.05, 15:43 »

Frankfurtissa ei kai käyty sotasyyllisyysoikeudenkäyntejä. Eli asema on Nürnberg Hbf. Jostakin luin, kolmannen valtakunnan päättävät miehet olivat suunnitelleet, että Berliini olisi ollut maailman hallinnon ja Nürnberg liikennekeskus, onhan se aika keskellä eurooppaa.
Pekka Puhakka
Offline Offline

Posts: 326
Date Registered: 22.03.03

Re: Junakuvia
« Reply #237 on: 03.11.05, 19:56 »

Noita Henchelleitä oli suomessa vain neljä kappaletta...

...Toinen negatiivisen maineen aiheuttaja oli vaikeasti luettavat vesilasit, joka tiettävästi johti kattilaräjähdykseen Helsingin linnunlaulussa. Veturinlämmittäjä kuolin räjähdyksessä.


Muistankohan nyt ihan väärin että Henkselissä vesilasien sulkuhanojen kahvat kääntyivät juuri päinvastaiseen suuntaan kuin muissa vetureissa ja tämän takia olisi päässyt Linnunlaulussa vedenpinta liian alas? Eli hanat olivat kiinni ja laseihin jäänyt sisälle joku sopiva lukema.

Ps. Taidettiin Matti joitakin viikkoja sitten viikonloppuna jutella museovarikon työpöydän äärellä kun Tk-3 1136:sta oltiin valmistelemassa vesipainekokeeseen? Aloinpas vaan jälkikäteen miettiä että "tuntomerkit" viittasivat teikäläiseen.
Turvamies
Former member
Re: Junakuvia
« Reply #238 on: 03.11.05, 20:50 »

Muistankohan nyt ihan väärin että Henkselissä vesilasien sulkuhanojen kahvat kääntyivät juuri päinvastaiseen suuntaan kuin muissa vetureissa ja tämän takia olisi päässyt Linnunlaulussa vedenpinta liian alas? Eli hanat olivat kiinni ja laseihin jäänyt sisälle joku sopiva lukema.

Ps. Taidettiin Matti joitakin viikkoja sitten viikonloppuna jutella museovarikon työpöydän äärellä kun Tk-3 1136:sta oltiin valmistelemassa vesipainekokeeseen? Aloinpas vaan jälkikäteen miettiä että "tuntomerkit" viittasivat teikäläiseen.

Voihan tuo hana teoria pitää hyvinkin paikkaansa. Jostakin olen lukenut, että vesilasit olisivat aiheuttaneet paljonkin ongelmia juuri siksi, että ne olisivat olleet huonosti tulkittavissa, joka on todellakin voinut johtua hana sekoilusta. Samaisessa artikkelissa mainittiin myös, ettei räjähdyksen syytä saatu koskaan varmuudella selville. Sehän on kuitenkin selvä, että kattila räjähtää, jos tulipesän katto pääsee kuiville. Veturinkuljettaja joutui vastuu henkilönä syytteeseen kuolemantuottamuksesta, vaikka kattilaa hoitikin lämmittäjä. Sama jako kuin liikennekoneen ohjaamossa, päällikkö vastaa kaikesta.

Tulihan siellä tallilla notkuttua useampaankin otteeseen, niin Alstikan kuin Hurunkin lähtöviikonloppuina (näkynee junakuvissa) sekä silloin, kun valmistelitte 1136:sta  vesipainekokeeseen. Olin sielläpäin komennuksella ja asustin siinä paikallisessa "hotellissa".
Hyvin olet tekstistä naaman lukenut Smiley

Ps. Otappa tallilla puheeksi tuo mainitsemani veturin kaatuminen linjalla, josko siitä joku tietäisi  jotain.
« Last Edit: 03.11.05, 20:54 by Matti Mesimäki »
Pekka Puhakka
Offline Offline

Posts: 326
Date Registered: 22.03.03

Re: Junakuvia
« Reply #239 on: 06.11.05, 19:36 »

Tulihan siellä tallilla notkuttua useampaankin otteeseen, niin Alstikan kuin Hurunkin lähtöviikonloppuina (näkynee junakuvissa) sekä silloin, kun valmistelitte 1136:sta  vesipainekokeeseen. Olin sielläpäin komennuksella ja asustin siinä paikallisessa "hotellissa".
Hyvin olet tekstistä naaman lukenut Smiley

Jep, kyllähän tekstin aina saa naamaksi muutettua ja toisin päin kun oikein kovasti funtsii  Grin. Se "hotelli" eli Haapamäen Hilttoni oli vielä pari vuotta sitten varikon väen majoituskäytössä. Ja täytyy kyllä sanoa että vaikkei se mikään viiden tähden executive -tasoinen laitos olekaan, niin aika paljon ovat saaneet pienellä laitolla sisätiloja uuteen uskoon.

Ps. Otappa tallilla puheeksi tuo mainitsemani veturin kaatuminen linjalla, josko siitä joku tietäisi  jotain.

Täytyy kysellä jossain sopivassa välissä.
Pages: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 35 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1