SB3 är ute!!!

(1/4) > >>

SpeedBird001:
http://www.vatsim.net/

Weeeeee. Det här har man väntat på lääääänge nu. Äntligen!!!!

Flygtekniker:
OMG   Bara hoppas att det möter upp allas förväntningar!

amadeus:
Som vi har väntat. Och VATSIM har givit "clear for takeoff" till SB3 också. Så nu är det bara att köra. Blir nog många som visar upp sig i afton!

Lbt564:
Hoppas att jag kan börja flyga med mitt gamla vatsim konto! :-X
Har aldrig flugit på vatsim eftersom jag inte visste hur man gjorde!men jag hoppas att det lättare att komma igång nu

fredrikosterlund:
Quote from: Mohamed Kaafar on 25.03.05, 14:21

[...]

Har aldrig flugit på vatsim eftersom jag inte visste hur man gjorde!men jag hoppas att det lättare att komma igång nu

Det har egentligen aldrig varit svårt att komma igång med onlineflygning så länge man följt manualer och installationsguider, men jag kan samtidigt förstå att nybörjare blir avskräckta när man måste köra flera program samtidigt för att lyckas koppla upp och flyga/kommunicera. Minns själv att det tog ett tag innan jag tog mig i kragen och testade att köra igång allt med en onlineflygning på Vatsim.

De största fördelarna med den nya programvaran är (förhoppningsvis) att det blir lättare för nya piloter att komma igång och att den nya programvaran är mer användarvänlig. Som det är nu så är det lite krångligt; man ska köra SBRelay, FS, SBHost, SB, AVC osv... Som jag har förstått det får man nu "all-in-one" med den nya programvaran (SB3) vilket är oerhört trevligt.

Jag tycker också att användargränssnittet i tidigare versioner av SB har varit ganska dåligt och hoppas därför att detta har gjorts om i den nya versionen.

Navigation

Up one level

Next page