Vad är så speciellt med SB3?
fredrikosterlund:
Aha, sorry... Då missförstod jag dig.
Nåväl, det du skriver är bara halva sanningen, för i mitt tycke verkar VATSIM vara betydligt bättre som onlinenätverk, om man ser till den skandinaviska/svenska delen. Fast det är ju bara min personliga åsikt... och det ska tilläggas att jag aldrig har prövat att flyga på IVAO. Har aldrig haft någon anledning att pröva egentligen, tycker jag. VATSIM (och VACCSCA, den skandinaviska avdelningen) håller över lag väldigt hög kvalitet vad gäller ex. utbildning av flygledare. En annan stor fördel är att det inom VACCSCA finns en massa kunnigt folk såsom Staffan Holst, Stellan Hilmerby, Nicklas Jansson och Tomas Johansson.
Men jag kanske bara är mossig och konversativ, som aldrig har vågat pröva på IVAO med rädsla för att det kan vara minst lika bra som Vatsim. Som jag har förstått det så har det på sista tiden skett en dramatisk ökning vad gäller antalet flygledare och piloter som är online i det svenska luftrummet på IVAO, och det är ju bara kul!
EDIT: Ett förtydligande. Fördelen med Vatsim har alltså tidigare varit att det (den något föråldrade programvaran till trots) funnits aktiva flygledare och piloter i Sverige på det nätverket. På IVAO var det tidigare i princip helt tomt på folk i Sverige, som en öken.
thomashjelm:
Om du inte har testat kanske du inte ska uttala dig nej. Svenska divsionen på IVAO är nystartad och intresset är mkt stort. På IVAO har man skojj, på SVACCs hemsida ser jag bara en massa §, förstår inte hur man kan tycka det är roligt? Dokument till höger och vänster. Verkar vara mkt mer pedantiskt än det är IRL.
Det är min högst personliga åsikt..
/T
ESSD:
Quote from: Thomas Hjelm on 25.03.05, 17:13
På IVAO har man skojj, på SVACCs hemsida ser jag bara en massa §, förstår inte hur man kan tycka det är roligt? Dokument till höger och vänster. Verkar vara mkt mer pedantiskt än det är IRL.
Det är så jag har uppfattat det också.
fredrikosterlund:
Nja, jag håller inte alls med dig. På Vatsim har man också skoj, det kan jag garantera dig. Ang. VACCSCA:s hemsida så tycker jag att den är professionell och innehåller den information som jag i egenskap av pilot eller flygledare behöver ha tillgång till.
VACCSCA har också en väldigt bra utbildning för flygledare och piloter, faktum är ju att ex. Staffan Holst jobbar med bl.a. utbildning av flygledare IRL på SATSA (Sturup), om jag har förstått det hela rätt.
Därmed inte sagt att den svenska delen av IVAO på något sätt skulle vara dålig, ni har säkert duktigt och kunnigt folk, ni också! Men för mig, som alltid flugit på Vatsim, så är och förblir det en självklarhet att fortsätta där, tillsammans med de personer som jag genom åren lyckats stifta bekantskap med.
ESSD:
Quote from: Fredrik Österlund on 25.03.05, 17:16
Nja, jag håller inte alls med dig. På Vatsim har man också skoj, det kan jag garantera dig. Ang. VACCSCA:s hemsida så tycker jag att den är professionell och innehåller den information som jag i egenskap av pilot eller flygledare behöver ha tillgång till.
VACCSCA har också en väldigt bra utbildning för flygledare och piloter, faktum är ju att ex. Staffan Holst jobbar med bl.a. utbildning av flygledare IRL på SATSA (Sturup), om jag har förstått det hela rätt.
Därmed inte sagt att den svenska delen av IVAO på något sätt skulle vara dålig, ni har säkert duktigt och kunnigt folk, ni också! Men för mig, som alltid flugit på Vatsim, så är och förblir det en självklarhet att fortsätta där, tillsammans med de personer som jag genom åren lyckats stifta bekantskap med.
Smaken är som baken, mao.
Navigation